ОГРОМНА ЦРНА РУПА ЈУРИ КРОЗ СВЕМИР: Да ли нам прети велика опасност?

19.03.2021. 12:54
Србија Данас/Спутњик
crna rupa
црна рупа / Извор: Фото: Shutterstock

Супермасивна црна рупа јури кроз свемир брзином од 177.000 километара на сат, а астрономи који су је уочили немају објашњење зашто.

Специјалиста педијатрије упозорава: Ако деци дајете АНТИБИОТИКЕ ово МОРАТЕ ДА ЗНАТЕ!

ПУТИН ЗА ВИКЕНД НАПУШТА МОСКВУ: Руски председник одлази на место које за њега има посебан значај

НЕМАЧКА СЕ ОКРЕЋЕ СПУТЊИКУ В: "Треба да урадимо на локалном нивоу ако ЕУ не учини нешто"

Огромна црна рупа, која је три милиона пута тежа од нашег Сунца, уочена је у галаксији Ј0437 2456, удаљеној око 230 милиона светлосних година од Земље.

Научници већ дуго теоретишу да црне рупе могу да се крећу, али је то веома ретко, будући да је за покретање њихове огромне масе потребна и енормна енергија.

- Није очекивано да се супермасивне црне рупе крећу. Оне обично имају толику тежину да их је веома тешко покренути - навео је у саопштењу Доминик Пеши, астроном са Харварда и Смитсонијан центра за астрофизику, вођа групе научника која је открила ову црну рупу.

Пеши и његови сарадници покушавали су да уоче црне рупе које се крећу у последњих пет година, поредећи брзину супермасивних црних рупа и галаксија у којима се налазе. Уколико оне не би биле исте, то би значило да се црне рупе крећу.

crna rupa
црна рупа / Извор: Фото: Shutterstock

Тим научника је истраживао 10 удаљених галаксија и њихове црне рупе. Од тих 10 галаксија, у девет је црна рупа била непомична, док је у једној уочено да се креће.

Међутим, због чега се та супермасивна црна рупа креће огромном брзином, за сада нема одговора. Тим научника који је открио има две теорије.

- Могуће је да присуствујемо последици спајања две супермасивне црне рупе. То може довести до тога да новостворена црна рупа "одскочи" и можда смо управо то уочили, пре него што се црна рупа "умири" и остане на месту - рекао је астроном Џим Кондон.

Међутим, постоји и друга теорија, да је ова црна рупа део бинарног система, односно две супермасивне црне рупе у једној галаксији.

- Иако теорије говоре да таква могућност постоји, за астрономе је веома тешко да уоче јасне примере бинарних система. Оно што смо видели у галаксији Ј0437 2456 може да буде једна од две црне рупе, док је друга остала сакривена за наше радио телескопе - рекао је Доминик Пеши.