ВЕЛИКО ОТКРИЋЕ НА МАРСУ, НАУЧНИЦИ ОДУШЕВЉЕНИ: Лоциране оазе пуне воде у долини Валис Маринерис! (ФОТО/ВИДЕО)

17.12.2021. 13:52
Србија Данас/Спутњик
Rover na Marsu
Ровер на Марсу / Извор: Shutterstock

Орбитер одрадио велики посао

Научници су, захваљујући орбитеру који кружи око Марса, открили значајне количине воде на Црвеној планети, објавила је Европска свемирска агенција. Орбитер ExoMars Траце Гас, лансиран 2016. године у заједничкој мисији Европске свемирске агенције и руског Роскосмоса, детектовао је воду у долини Валис Маринерис на Марсу.

НОВО УПОЗОРЕЊЕ НАТО-а: Спремите се за најгори могући сценарио!

АМЕРИКА ПОНОВО УДАРИЛА НА КИНУ, УСВОЈЕН ЗАКОН У СЕНАТУ: Пекинг бесан поручује - "одмах да исправите ту грешку!"

ТРАГЕДИЈА! УБИЈЕНА ПОЗНАТА ГЛУМИЦА ИЗ ТЕЛЕНОВЕЛА: Изрешетали је са мотора док је чекала сина

Како се наводи, тај кањон је 10 пута дужи, пет пута дубљи и 20 пута шири од Великог Кањона.

Вода је откривена испод површине система кањона, помоћу инструмента који мери ниво водоника у првом метру површине Марса. Реч је о неутронском телескопу велике резолуције под називом ФРЕНД. Пре тога, вода је тражена испод површине Марса, где су откривене мале количине.

Аутор студије Игор Митрофанов, водећи истраживач на неутронском телескопу ФРЕНД, изјавио је да се помоћу орбитера може проверити шта се догађа до једног метра испод површине Марса.

- Најважније је да можемо да лоцирамо лоцирати "оазе" богате водом које нису могле бити откривене ранијим инструментима.

Навео је да је ФРЕНД открио подручје са необично великом количином водоника у кањону Валис Маринерис.

- Под претпоставком да је водоник који видимо везан у молекуле воде, изгледа да је око 40 одсто материјала непосредно испод површине у том региону вода - рекао је Митрофанов. Површина тог подручја кањона може се упоредити са површином Холандије.

Коаутор студије Алексеј Малахов, виши научник Института за свемирска истраживања Руске академије наука, објаснио је да се може закључити колико воде има у земљишту на основу тога колико неутрона тај инструмент емитује, пошто суво тло емитује више неутрона него оно које је влажно.