ВЕЛИКО ОТКРИЋЕ! ЗАБОРАВИТЕ СВЕ ШТО СТЕ ЗНАЛИ О СВЕМИРУ: Откривено 20 непознатих месеца око Сатурна! (ФОТО)

09.10.2019. 21:25
Србија Данас/
saturn
сатурн / Извор: Профимедиа

САТУРН је премашио Јупитер по броју природних сателита, односно мјесеца, који орбитирају око планета.

Научници објавили су у понедјељак да су открили 20 до сада непознатих месеца како круже око тог плиновитог дива те сада Сатурн има свеукупно 82 позната природна сателита, за разлику од Јупитера који их има ''samo'' 79.

ОБЈАВЉЕН СНИМАК ПУЦЊАВЕ У НЕМАЧКОЈ! (ФОТО/ВИДЕО)

(УЗНЕМИРУЈУЋИ ВИДЕО) ХАОС У ЗАТВОРУ: Робијаши немилосрдно туку и муче цимера, он их моли да престану!

РУСИ РАСКРИНКАЛИ СТРАНЕ АГЕНТЕ! Примали новац из Шпаније и САД, стављени на ЦРНУ ЛИСТУ

- Користећи се највећим телескопима на свету, довршавамо попис мањих мјесеца који орбитују око дивовских планета - рекао је астроном.

- Они нам могу помоћи да боље схватимо како су се планети нашег Сунчевог састава формирали и развијали - додао је.

Сваки од новооткривених месеца промера је око 5 километара, а 17 их има ретроградну ротацију, односно крећу се у супротном смеру од Сатурнове ротације. Припадају у три скупине Сатурнових вањских месеца. Ретроградни природни сателити припадају норвешком скупу (названи су према терминима из норвешке митологије), два месеца спадају под инуитску скупину (названи су према терминима из инуитске митологије), а један је у галском скупу (названи су према терминима из галске митологије).

Астрофизичари сматрају како је свака од тих скупова настала од једног већег месеца који се распао на мања тела.

- Овакво груписање вањских месеца примећујемо и код Јупитера, што указује на насилне сударе између месеца Сатурновог састава или на судар с вањским објектима; попут астероида или комета - рекао је астроном.

Занимљива чињеница је да галски месец орбитује много даље од својих колега, што сугерира да га је нешто гурнуло у даљу орбиту или да уопште није настао из истог судара као остали месеци.

Око Сатурна орбитирају два месеца која су интересантна научницима јер би на њима могло бити изван земаљског живота. Титан је тако једини природни сателит са значајном атмосфером и једино нама познато место, осим Земље, које на својој површини има текућице и стајаћице у облику река, језера и мора. Осим разних текућица на површини, још занимљивије појаве скривају се испод његове залеђене површине. Наиме, тамо се налазе океани у којима има више воде него метана.

НАСА стога намерава 2026. године на тај месец послати беспилотну летелицу имена ''Dragonfly'' (Вилински коњиц) којом ће на њему тражити знакове постојања једноставних организама.

На Енкеладу су откривени грађевни блокови живота. Према најновијим резултатима анализе претходних НАСА-иних података, откривено је како се у гејзирима, који из океана испод ледене коре месеца избацују у свемир велику количину текуће воде, налазе органски спојеви.

Осим тајанствених Енкелада и Титана, Сатурн има и велик број унутрашњих месеца који се крећу унутар или у непосредној близини његових прстенова.

Saturn
Сатурн / Извор: Профимедиа

Унутрашњи месеци више су црвенкасте боје јер прстенови садрже железо и црвени органски материјал, а удаљенији сателити су плавичасти због леда и водене паре која извире из Енкелада.

Пан је тако најцрвенији Сатурнов мјесец, а орбитира унутар празнине између прстенова.

Дафнис има најмању густоћу међу унутарњим месецима, што значи да је изузетно порозан. Као и Пан, кружи између прстенова, но он притом на њиховим рубовима зна стварати таласасто струјање.

РУСКИ СПЕЦИЈАЛЦИ У АКЦИЈИ! Разбили ћелије ИСЛАМСКЕ ДРЖАВЕ, крили се под плаштом ДОБРОТВОРНИХ ОРГАНИЗАЦИЈА (ВИДЕО)

СКАНДАЛ У МАЂАРСКОЈ: Бивши олимпијски шампион и градоначелник Ђера оргијао на јахти у Дубровнику? (ФОТО)

У АМЕРИЦИ СУДЕ ДЕТЕТУ (9): Оптужују га да је намерно убило петоро људи, а ево коју би казну могло да добије

ПАНИКА ИСПРЕД СРПСКЕ АМБАСАДЕ У АТИНИ! Особље евакуисано на КРОВ, блокиран цео крај!

УКЛЕТА НЕМАЧКА БАЗА ЗА АМЕРИЧКЕ АВИОНЕ: Данашње рушење Ф-16 није прва несрећа у овом месту! (ФОТО)