ТАЈАНСТВЕНА СИЛА НА МЕСЕЦУ: Научници откривају необјашњив феномен!

19.09.2023. 06:59
Србија Данас/Спутник
Vazduh na Mesecu
Ваздух на Месецу / Извор: Профимедиа/илустрација

Док су научници очекивали да ће се стварање воде значајно смањити када је Месец унутар Земљиног магнетног репа и заштићен од соларног ветра, даљинска анализа сугерише управо супротно.

Да леда има на Месецу – познато је, али оно што није познато јесте како се тамо ствара.

РУСКА СВЕМИРСКА ЛЕТЕЛИЦА УДАРИЛА У МЕСЕЦ! „Луна-25“ више не даје знаке живота (ВИДЕО)

СПРЕМИТЕ СЕ ЗА ПАКАО! Јул најтоплији месец ИКАДА, стручњаци упозоравају: Биће још горе, мајка природа нам шаље поруку

ЕВАКУАЦИЈА СЕЛА У РУСИЈИ ЗБОГ ЛАНСИРАЊА НА МЕСЕЦ: Први пут након готово 50 година

Недавна студија сугерише да на стварање леда на Земљином сателиту можда утичу електрони са Земље и Сунца, иако је тачан извор такозваног лунарног леда и даље непознат.

Ти електрони утичу на Месец док улази и излази из Земљиног магнетног репа, зоне коју Земља „оставља“ док путује кроз свемир.

Тај магнетни реп садржи слој плазме састављен од високо набијених електрона и јона, који потичу из Земљине атмосфере и зрачења Сунчевог ветра.

Утицај соларних ветрова

Научници су раније истраживали улогу те зоне и веће магнетосфере у стварању Месечеве воде.

Магнетосфера настаје када Земљино магнетно поље скрене соларни ветар, што резултује различитим ефектима.

- То доприноси стварању услова „природне лабораторије“ за проучавање процеса формирања воде на површини Месеца - објашњава научник Шуај Ли са Универзитета Хаваји у Манои.

Претходне студије показале су да су водоникови јони из соларних ветрова играли улогу у стварању Месечеве воде.

Међутим, чини се да се стварање воде наставља чак и унутар Земљиног магнетног репа, када су соларни ветрови минимални.

Снажна веза са мајком Земљом

Истраживачи нагађају да и други чиниоци, попут електрона, доприносе том феномену.

Један од могућих механизама укључује интеракцију високоенергетских електрона с Месечевим тлом, ослобађајући заробљени водоник који може да се комбинује у воду.

- У магнетном репу могу да постоје додатни процеси формирања или нови извори воде који нису директно повезани с имплантацијом протона соларног ветра. Конкретно, зрачење електрона високе енергије показује сличне учинке као протони соларног ветра - објашњава Ли.

Биће потребна нова истраживања и огледи на Месечевој површини како би се потврдили резултати истраживања које је објављено у часопису „Натуре Astronomy“.

Научници су изузетно заинтересовани за откривање порекла воде на Месецу јер би то могло да баци ново светло на његову историју, али и отвори нове могућности за стварање трајних људских насеља, преноси „Сајенс алерт“.

- Све у свему, ово откриће и моја претходна открића о лунарним половима показују да је мајка Земља снажно повезана са својим Месецом - каже Ли на крају.