Ова српска певачица је написала песму Аустрије на Евровизији - главни је фаворит за победу у Базелу
ЈЈ заблистао на Евровизији: Фаворит вечери отпевао песму коју је писала Српкиња!
На сцени другог полуфинала Евровизије наступио је 24-годишњи оперски певач Џоенс Пич, познатији као ЈЈ, са песмом „Wasted Лове“. Иако долази из света класичне музике, ЈЈ је публику освојио моћним поп баладом и вокалом који многи описују као „анђеоски“.
Он је један од главних фаворита за победу ове године, а посебно изненађење је податак да иза текста ове нумере стоји и певачица српског порекла – Теодора Шпирић, позната као Теја.
Аутори песме су Џоенс Пич, Томас Тарнер и Теодора Шпирић Теја.
Теја је, осим што је учествовала у писању, отпевала и пратеће вокале, додатно обележивши овај пројекат својим гласом и музичком сензибилношћу. Теодора већ има искуства са великом евровизијском бином – заједно са Саленом (Селина-Марија Едбауер) представљала је Аустрију 2023. године са песмом "Who The Hell Ис Едгар?", која је завршила на 15. месту у великом финалу.
Ко је Теодора Шпирић?
Теодора Шпирић рођена је 12. априла 2000. године у Бечу, у српској породици. Део детињства провела је у Кладову, одакле вуче своје корене, али се са породицом вратила у Беч, где је наставила школовање и музичко усавршавање. Као своје највеће музичке узоре истиче Ејми Вајнхаус и Адел, чији се утицај осети у њеном изразу и стилу.
Теодора је већ дуго присутна на музичкој сцени, а љубитељи Евровизије је памте и под имено Теа Дива и по песми "Јудгемент Day", са којом је 2019. конкурисала за аустријски избор. Иако тада није одабрана за представника, песму је касније превела на српски (уз помоћ родитеља) и послала на Беовизију под називом Судњи дан, где се пласирала у финале и заузела 10. место.
Песма Who The Hell Ис Едгар?, којом је 2023. представљала Аустрију као део дуета са Саленом, имала је необичан и духовит концепт – Едгар Алан По, амерички писац и пионир хорора, у песми "опседа" певачицу и пише стихове уместо ње. Иза духовитог приступа крила се снажна сатира на рачун музичке индустрије – песма критикује мизерну зараду текстописаца по једном стримовању, као и родну дискриминацију жена у музичком бизнису. Управо та храброст и креативност донели су Теодори велику пажњу медија и публике широм Европе.