НИЈЕ СЛУЧАЈНОСТ! Ево зашто су прозори на авиону ОКРУГЛИ
Да ли сте ово знали?
Има људи који се грозе лета у авиону и тресу се од саме pomislli да треба сести у авион. А опет има и оних који уживају у лету, воле да седе поред округлог прозора и посматрају призоре изнад облака који одузимају дах.
Средина прошлог века или 1950. година узима се као почетак комерцијализације летења авионом. Тада су у авионима прозори били четвртасти и још доста ствари је било много другачије него данас, све има своје зашто. Од тад до данас авио индустрија је вртоглаво напредовала у смислу боље аеродинамике авиона, боље удобности путника и особља авиона при лету, лакшем обављању самог лета...
Но, што се тиче прозора постоји један преломни моменат када су четвртасти, стандардни прозори замењени округластим.

ТИКТОК ДАНА: ЗБОГ ЈЕДНЕ ГРЕШКЕ У КУХИЊИ ХИТНО ЗАВРШИЛА У БОЛНИЦИ! "Био је то НАЈГОРИ бол у животу"

Знате ли зашто је полицијска униформа баш плаве боје? Одговор на ОВО питање ће вам ЧАК помоћи и да СМРШАТЕ!

УЗЕТИ ИЛИ ЗАДРЖАТИ ПРЕЗИМЕ! Ова МЛАДА је решила "ПРОБЛЕМ" на УРНЕБЕСАН начин (ВИДЕО)
Прекретница је била несрећа која се догодила 1954. године, када се авион дословно распао у ваздуху, при чему је погинуло много људи. Веровали или не разлог несреће били су прозори. Логика је једноставна. Шта год да има угао, аутоматски има слабу тачку. Прозори у облику квадрата имају четири угла, што значи да су то четири потенцијалне слабе тачке. На великим висинама, при великим брзинама подразумева се и велики притисак на летелицу, а посебно њене слабе тачке.
Због тога су инжењери као стандард поставили округли или елиптични облик, који лакше може издржати висок притисак, попут оног којег ваздух ствара на авион током лета.
Можда сте приметили још једну ствар везану за прозоре у авиону: обично нису усклађени са редовима седишта. Немојте да кривите произвођаче авиона. Ово је повезано са авио-компанијама које купују авионе; ипак је то њихово власништво.
Произвођачи конструишу своје авионе са позиционираним редовима, простором за ноге и прозорима, а потом пошаљу своје предлоге авио-компанијама. Међутим, авио-компаније ретко кад прате препоруке. У зависности од авио-компаније, неки авиони имају више збијених редова. Једном када се редови седишта промене, мења се и усклађеност прозора и седишта пише национална географија.