НАУЧНИЦИ ОТКРИЛИ: Људи с ОВОМ БОЈОМ КОСЕ имају 10 пута веће шансе да добију МАЛИГНИ меланом коже!

01.10.2021. 14:17
Србија Данас/еклиника
devojke
девојке / Извор: Профимедиа

Није на одмет знати...

Риђокосе особе су другачије, не само визуелно, већ имају и значајне физиолошке разлике у односу на оне са косом других боја, и због тога их је један генетичар назвао "уницорнс амонг хуманс".

За њихов специфичан изглед, који карактеришу ватрена боја косе и блеђа кожа, уз честе пегице по лицу и телу, одговоран је меланокортински рецепторски протеин МЦ1Р, у скорашње време дефинисан као генетска основа њихове различитости – не само по боји косе, већ и по неким другим биолошким својствима.

"БИО ЈЕ НА ПОЗИЦИЈИ МОЋИ, ПРЕТИО ЈЕ ДА ЋЕ МИ УБИТИ МАЈКУ" Чувена певачица проговорила о СИЛОВАЊУ!

Ево шта ће се десити са вашим организмом, ако једете шаку СУНЦОКРЕТА дневно!

СВИ ЈЕ ПИТАЈУ ЈЕ Л ИМА ВЕШТАЧКЕ ТРЕПАВИЦЕ! Девојка открила трик који ће те ОДУШЕВИТИ! (ВИДЕО)

Већи ризик за обољевање од Паркинсонове болести и малигног меланома коже

Процењује се да у свету има тек само 1 до 2 одсто риђокосих особа, а у Шведској је тај проценат нешто виши – од 6 до 13 одсто. Утврђено је да њихова кожа ефикасније ствара природни витамин Д, као и да су отпорнији на неке врсте инфекција од људи који имају другачију косу и тен. Међутим, риђу косу је најтеже офарбати у неку другу боју јер структура длаке слабије прихвата вештачке пигменте. Такође, њихове власи су дебље, али их имају мање него други – црвенокоси просечно имају око 90.000 власи на глави, а плавокоси, рецимо, око 140.000.

Иако научници још увек нису утврдили зашто, риђе особе су у двоструко већем ризику да оболе од Паркинсонове болести и имају скоро десет пута већу шансу да добију малигни меланом коже. Узрок је постојање наведног МЦ1Р-гена, а имају и слабију активност ПТЕН-гена, који има заштитну улогу при излагању коже УВ зрацима.

Риђокоси и бол

Једна од најбитнијих карактеристика је њихов другачији праг бола – значајно су осетљивији на топло и хладно, а чешће и интензивније осећају и реагују на зубобољу. Међутим, риђокоси имају и другачију реакцију на лекове против бола. Анестезиолози кажу да је овим особама потребно 20 до 25 одсто више анестетика приликом хируршких интервенција, а са друге стране, опијати и психоактивне супстанце јаче делују на њих него на остале људе.

Занимљива комбинаторика и игра гена

Новинарка Maggie Koerth-Baker вршила је занимљиво истраживање и закључила да се, заправо, "прородно црвенокоси потајно инфилтрирају у остатак човечанства." Она је изнела податак да само 2 одсто људи има црвену косу, али да 4 одсто има ген који ствара црвенокосе. Пластично објашњено, док две црвенокосе особе неће "произвести" бринету, две особе тамне боје косе би могле да произведу црвенокосу. Иначе, ако имате пеге вероватно сте и ви носилац овог гена, а црвена коса и плаве очи су најређа комбинација косе и очију на свету.

riđokosa
риђокоса / Извор: Профимедиа

Риђи су чешће и леворуки

Још једна необична чињеница о црвенокосима је већа вероватноћа да ће бити леворуки. Обе ове карактеристике потичу од рецесивних гена, који обично долазе у пару.

Њихова коса ретко седи

Пигмент у њиховој коси због кога је она бакарно-ватрених нијанси временом ће само избледети, па ће им коса постати плава или светла (испрана), али веома ретко или скоро никада седа. И када је тако, неупордиво теже ће примити вештачке боје у фарбама и колорисаним шампонима.

Пчеле их више "воле"

Нека истраживања открила су да пчеле више привлаче људи са природно црвеном косом. Није, међутим, утврђено зашто је то тако и има ли неке биолошке разлоге, или је ствар визуелног типа, због сличности боје њихове косе са цветовима.

Риђокосе чешће имају сексуалне односе од плавуша или бринета

– Сексуални живот жена са црвеном косом очигледно је активнији од жена са другом бојом косе, са више партнера и сексом чешћим од просека – рекао је хамбуршки сексолог професор Вернер Хабермехл за Daily Mail, након што је спровео истраживање на 6.000 Немица преко Хамбуршког института за медицинска истраживања. Такође, још неке психосоциолошке студије кажу да су риђокосе жене сексуално најпривлачније.