JEDNA ODLUKA MOŽE PROMENITI SVE: Grad Beograd zatražio regulisanje rada električnih trotineta - evo šta to znači

18.09.2020. 11:02
Piše:
Srbija Danas
Trotinet / Izvor: Profimedia
Da li su pogođeni i biciklisti?

Grad Beograd je predložio zvanične izmene i dopune Zakona o bezbednosti saobraćaja, među kojima je i regulisanje rada električnih trotineta, izjavio je danas zamenik gradonačelnika Goran Vesić.

Neće više biti HRVATSKE ULICE u Beogradu: Komisija usvojla i predlog za spomenike trojici gradonačelnika

Neće više biti HRVATSKE ULICE u Beogradu: Komisija usvojla i predlog za spomenike trojici gradonačelnika

UZNEMIRUJUĆE SCENE NA VOZNOJ STANICI U BEOGRADU: Od podignute rampe do plastične crne kese dok voz prolazi (FOTO)

UZNEMIRUJUĆE SCENE NA VOZNOJ STANICI U BEOGRADU: Od podignute rampe do plastične crne kese dok voz prolazi (FOTO)

Usvojene inicijative da se podignu spomenici gradonačelnicima Branku Pešiću, Vladi Iliću i Milošu Savčiću

Usvojene inicijative da se podignu spomenici gradonačelnicima Branku Pešiću, Vladi Iliću i Milošu Savčiću

On je istakao da je traženo da država donese odluku da li će električni trotineti biti dozvoljeni.

- Ukoliko budu dozvoljeni, treba da se zna ko ih može voziti, gde, kojom brzinom, kakvu opremu vozači moraju da imaju i koje starosti moraju da budu. Ne želimo da imamo situaciju da deca od 10 godina koriste električne trotinete ili da biciklisti moraju da imaju kacige, a oni koji voze trotinet ne moraju - rekao je Vesić.

Naveo je da smo imali slučaj da vozač električnog trotineta vozi na auto-putu, što može da bude opasno po život.

Kada su u pitanju bicikli, rekao je da je Grad Beograd tražio izmenu zakona i da se zvanično uvede pojam biciklističko-pešačke ulice.

- To su ulice gde je brzina vožnje automobila ograničena na 10 kilometara na sat, a prednost imaju pešaci i bicikli. Takođe smo tražili da se dozvoli korišćenje žute trake za bicikliste tamo gde Grad sa Saobraćajnom policijom i Saobraćajnim fakultetom proceni da je to bezbedno - rekao je Vesić.

Naglasio je da, zbog virusa korona, kompanije koje se bave proizvodnjom bicikala u Srbiji ne mogu da ih dovoljno proizvedu jer je potražnja ogromna.

- Usled velike potražnje, zahtevali smo da se uvedu subvencije za kupovinu domaćih bicikala jer je to i ulaganje u ekološki razvoj. Čekamo da nova vlada stupi na dužnost i tada ćemo razgovarati sa nadležnim ministrima o usvajanju naših predloga, a u međuvremenu gradimo biciklističke staze - rekao je Vesić.

Naveo je da se trenutno radi oko deset kilometara biciklističih staza i dodao da će Beograd u naredne dve godine imati skoro 60 kilometara biciklističkih staza.

Piše:
Srbija Danas
18.09.2020. 11:02
Pogledajte više