Promena načina prevoza je najefikasnije rešenje za smanjenje gužvi na ulicama, jer je u beogradu prosečna popunjenost automobila 1,3 putnika! Ovo tvrde stručnjaci sa Katedre za regulisanje saobraćaja Saobraćajnog fakulteta u Beogradu.
Ističu da bi ubrzanje javnog prevoza i kompletiranje ulične mreže, odnosno realizacija infrastrukturnih projekata zarad rešavanja uskih grla, doprineli smanjenju zagušenja u gradu.
- Postoje i one krajnje nepopularne mere poput par-nepar, ili naplate ulaska putničkim automobilima u centralnu zonu grada. Tu je i tarifna politikaparkiranja, odnosno podizanje cene sata parkiranja - objašnjavaju stručnjaci sa Saobraćajnog fakulteta.
Beskorisna žuta traka u Vojislava Ilića |
- Uvođenje žutih traka zavisi od broja saobraćajnih traka, broja putnika u autobusima, frekvencije vozila javnog prevoza i broja linija koje tuda prolaze. Na primer, beskorisna je žuta traka u Vojislava Ilića - navodi Stamenka Stanković
Beogradu je potrebna ozbiljna strategija upravljanja saobraćajem, osmišljena na osnovu istraživanja, zaključili su stručnjaci sa Katedre za regulisanje saobraćaja Saobraćajnog fakulteta u Beogradu.