Kuda bi trebalo da prođu prve tri linije metroa koji generacije Beograđana čekaju decenijama biće otkriveno krajem godine u saobraćajnoj studiji Grada.
Ako sve bude teklo po planu 2017. će se znati kako će se gradnja finansirati, a u narednih godinu i po bi se započeli radovi na glavnom projektu.
- Dugoročno i strateški Beograd ne može bez metroa, ali ono kako ga je zamislila prethodna vlast bilo je neodogovorno. Ne možemo da insvestiramo 1,5 milijardi evra za prvu liniju, a da ona ne priikuplja dovoljno putnika, rekao je Mali. Zato će prve linije u saobraćajnoj strategiji biti osmišljene na osnovu brojanja putnika, trendova u razvoju grada i planova za ostale vidove javnog saobraćaja. Pažljivo će morati da se utvrdi i koliki će biti troškovi održavanja, jer će od toga zavisiti cena karte - rekao je Mali.
PAŽNJA! Sutra izbegavajte OVE delove grada! GSP vozi NOVIM trasama!
Za budući razvoj prestonice osim metroa, navodi Mali, važna su još dva mosta i dva tunela.
- Trenutno se radi i idejno rešenje tunela koji će ići od Ekonomskog fakutleta. Dve opcije radimo, jedna je da on sa sve četiri trake izlazi na Bulevar Despota Stefana, a druga da sa dve izlazi tu, a sa ostale dve u Dunavsku ulicu. Mogli bi da krenemo da radimo 2018, u planu je i most na Adi Huji koji će biti deo Spoljne magistralne tangente - kaže Mali.
Gradonačelnik napominje da je jednako važna i gradnja topčiderskog tunela i obnova Starog savskog mosta.
- Razmatramo da li će taj tunel izlaziti direktno na Autokomandu ili će se ulivati u autoput. Važan je i za most na Adi koji će postati poptuno funkcionalan tek kada se tunel izgradi, kada se do maja naredne godine završe veze sa Tošinim bunarom i kada se postave tramvajske šine. A one bi mogle da budu postavljene pre početka obnove Starog savskog mosta - ističe Mali i naglašava da će na starom tramvajskom mostu, na kome će radovi početi za godinu dana, ostati čuveni luk.
Na sadašnjim stubovima po sredini biće urađena saobraćajnica za tramvaje, a sa njihove leve i desne strane i trake za automobiule, rekao je on.
Kako kaže, postojeći most biće isečen i podignut iznad ovih saobaćajnica.
- Na tom gornjem delu do koga će se dolaziti stepenicama biće zelenila i raznovrsnih sadržaja za pešake. Sva ova četiri projekta vrede oko 450 miliona evra, što je manje nego što je koštao most na Adi - naglasio je Mali.
Plan je da se grad u naredndih nekoliko godina vrati pešacima, biciklistima i turistima.
Već od ponedeljka biće predstavljeni projekti za šest podzmenih garaža za čiju gradnju bi tender trebalo da bude raspisan do kraja godine - garaže na Studenstskom trgu i Trgu Republike, Kosančićevom vencu, u Skrelićevoj i Kosovskoj ulici i na Đermu.
Na Ušću bi u toku iduće godine mogao da počne da niče park sa toboganima, trim stazama i akvarijumom i do kraja 2017. počeće i gradnja gondole koja će povezati Ušće i Kalemegdan.Tvrđava će pesackom pasarelom biti spojena sa Pristaništem.Obnova tramvajskog mosta će se raditi po uzoru na Most prirode u Teheranu.
Gradonačelnik je posle nedavne posete iranskoj prestonici ocenio da bi teheranska iskustva mogla da posluže za budući centar za upravljenje saobraćajem.
- Želimo da obezbedimo veću efikasnost hitnim službama, javnom prevozu, ali i da povežemo raskrsnice optičkim kablovima kako bismo smanjili emsiju štetnih gasova i omogućili pravi zeleni talas - rekao je Mali dodajući da je završena dokumentacija za povezivanje oko 100 raskrsnica i da je vrednost tog projekta 22 miliona evra.
Takođe, u oktobru bi Grad trebalo da dobije Fond za energetsku efikasnost iz koga će se obnavljati zagrde, ali i javno osvetljenje.