U iščekivanju metroa, čija bi gradnja prema najavama čelnika grada trebalo da počne naredne, a prva vožnja 2024. godine, Beograd bi u narednom periodu trebalo da dobije još tri nova oblika javnog gradskog prevoza.
Prvi, "Vrabac servis", već je krenuo minulog vikenda kroz pešačku zonu.
Mala vozila na električni pogon u koja može da stane po šest-sedam putnika. Ona voze od "Ruskog cara" u Knez Mihailovoj do Kosančićevog venca i nazad. Trasa je dugačka 2,2 kilometara, ima osam stanica, pune se u garaži na Obilićevom vencu, kreću na svakih deset minuta, a vožnja je potpuno besplatna.
Čelnici grada su već najavili da bi "Vrabac servis" mogao da se proširi i na neke druge trase.
Pre nekoliko dana raspisan je tender za sistem javnih bicikala.
U planu je da širom prestonice, na čak 150 stanica, bude postavljeno 900 bicikala koje će građani moći da iznajmljuju, voze se i onda ih ostave na nekoj drugoj stanici.
Polovina bicikala, njih 450, biće električni, ali će uspeh ovog projekta pre svega zavisiti od gradnje biciklističkih staza.
Nezvanično je najavljeno i da bi sistem javnih bicikala trebalo da bude u sklopu Busplusa.
Rečni saobraćaj je nedavno najavio zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić.
Nije obelodanjeno kako je on zamišljen, mada je već u nekoliko navrata spominjan kako bi povezao Savamalu, odnosno "Beograd na vodi" i Novi Beograd.
Ideja je da funkcioniše kao svojevrstan taksi na vodi, slično čamcima koji trenutno prevoze građane od novobeogradskih blokova do Ade Ciganlije.
Nešto slično već je pokušano pre deset i kusur godina, ali je projekat bio kratkog daha.