Poginuće još 50 ljudi! Crna predviđanja za avgust: Ovo su deonice na putevima Srbije koje vode u SMRT

03.08.2017. 22:12
Piše:
Srbija Danas/Blic
Saobraćaj / Izvor: Srbija Danas
Stravično

U želji da što pre stignu do mora ili se vrate kući, vozači često voze umorni, ne poštuju propise, najčeće one koji se tiču brzine, a kako je obim saobraćaja tokom leta povećan, jul i avgust svrstavaju se u najcrnje mesece - tada se događa najveći broj saobraćajnih nesreća i to često sa fatalnim ishodom.

SUTRA JE BLAGA MARIJA: Ovo NIKAKO nemojte raditi, inače ćete napraviti VELIKI GREH!

Koliko su letnji meseci rizični najbolje svedoče zvanični podaci o broju smrtno stradalih. Tako je na primer, u julu 2016. poginulo 68 osoba, a u avgustu 63. Poređenja radi, u januaru iste godine život je izgubilo 35 lica, ili skoro duplo manje.

Dva "najkrvavija" meseca

- Specifično je da su jul i avgust tradicionalno najkrvavija dva meseca u godini, jer je obim saobraćaja znatno povećan, a najčešći uzrok nesreća je umor - kaže direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja Damir Okanović.

Kako kaže, ljudi koji dnevno voze sat vremena od kuće do radnog mesta nisu u kondiciji da za volanom provedu desetak sati.

- U toku avgusta na našim putevima poginuće još 50 ljudi - crna su predviđanja Okanovića.

Većem broju stradalih u saobraćajnim nesrećama tokom leta doprinosi i to što na dužim putovanjima u automobilima uglavnom ima po četiri putnika, za razliku od gradske vožnje, gde je prosek po dva.

Sa njim se slaže i Milan Vujanić, profesor na Saobraćajnom fakultetu. On još predviđa i da će do kraja leta broj žrtava sa fatalnim ishodom samo da se povećava.

Važi za sve Srpkinje mlađe od 50 godina: Vojna obuka OBAVEZNA i za ŽENE!

Gužve na granici i rizične odluke

Zadržavanja na graničnim prelazima ili naplatnim rampama su takođe faktor. Osim što izazivaju nervozu i umaranje, javlja se želja da se nadoknadi izgubljeno vreme, pa vozači donose rizične odluke.

Granica / Izvor: Profimedia/ilustracija

Kritične deonice

Vujanić dodaje da postoji i faktor puta – odnosno, nedovoljna širina i preglednost umnogome povećavaju rizik od nesreća. Kao primer ističe Ibarsku magistralu.

Okanović dodaje i da put gde trake nisu fizički odvojene može da bude veoma opasan. Najrizičnije deonice su, prema njegovim rečima, Grdelička klisura, od Niša ka Beogradu gde nema auto-puta, putni pravac za Crnu Goru, i Užice– Bela Zemlja.

 

Piše:
Srbija Danas/Blic
03.08.2017. 22:12
Pogledajte više