TUNEL, ČETIRI MOSTA I GALERIJA! Ovako izgleda novi deo auto-puta kojim ćete BRŽE STIZATI DO BUGARSKE (FOTO)

01.11.2019. 17:08
Piše:
Tanjug
tunel / Izvor: Foto: Tanjug/SAVA RADOVANOVIC
Svi građevinski radovi na jednoj od najzahtevnijih i najkompleksnijih deonica na istočnom kraku Koridora 10 ka bugarskoj granici, dugoj 22,5 kilometara, završeni su za bezbedno puštanje u javni saobraćaj 9. novembra, kažu inženjeri Korodora Srbije

Puštanjem te deonice od Proseka do Crvene Reke ceo auto-put, od Niša do granice sa Bugarskom, biće otvoren za saobraćaj, a pre toga ostalo je samo da se obavi tehnički pregled.

Na toj deonici u brdsko-planinskom terenu izgrađeni su galerija kao kontragteg kosini 6, tunel Bancarevo i tehničko-operativni centar iz koga se obavlja nadzor i upravljanje tunelom, četiri mosta, jedan nadputnjak, a izbušeno je više od 900 šipova ukupne dužine skoro 14 kilometara.

Vučić odgovorio Bugarima povodom negodovanja oko S-400: "GOTOVO JE SA PONIŽAVANJEM SRBIJE"

Vučić odgovorio Bugarima povodom negodovanja oko S-400: "GOTOVO JE SA PONIŽAVANJEM SRBIJE"

VLADA I SVA MINISTARSTVA SE SELE! Premeštaj iz Nemanjine u DRUGI DEO GRADA, ogromno zdanje NOVI DOM SRPSKE DRŽAVE

VLADA I SVA MINISTARSTVA SE SELE! Premeštaj iz Nemanjine u DRUGI DEO GRADA, ogromno zdanje NOVI DOM SRPSKE DRŽAVE

Velika Britanija poručuje: Ostajemo posvećeni integraciji Srbije u Eu, bez obzira na Bregzit!

Velika Britanija poručuje: Ostajemo posvećeni integraciji Srbije u Eu, bez obzira na Bregzit!

Inženjer Koridora Srbije Nikola Karadžić kazao je da je bilo neophodno da se iskopa više od 2,5 miliona kubnih metara materijala i da se ugradi nešto više od dva miliona kubnih metara nasipa kako bi se ta zahtevna deonica završila.

- Uz sve to, bilo je potrebno završitii zaštitu 27 kosina, od kojih je veći deo zahtevao opsežne mere sanacije. Urađeno je više od tri kilometra regulacije vodotokova - rekao je Karadžić.

Ispričao je da je u zoni naselja Glogovac i Crvena Reka izgrađeno više od tri kilometra zidova za zaštitu lokalnog stanovništva od buke, a da je, takođe, kao mera zaštite životne sredine izgrađen i zatvoreni sistem dovodnjavanja sa autoputa.

tunel / Izvor: Foto: Tanjug/SAVA RADOVANOVIC

Izmešteni su, dodaje, dalekovodi svih naponskih nivoa koji su bili u koliziji sa auto-putem.

U poslednjih nekoliko meseci, kako je rekao, radilo se neretko i u tri smene kako bi se svi radovi završili, pa je tako na toj donici je bilo anažovano više od 200 radnika i više od 120 jedinica mehanizacije.

Rukovodilac projekta opremanje tunela na Koridoru 10 Marko Milošević kaže da tunel Bancarevo ima dve tunelske cevi od kojih je desna dužine 733 metra, a leva 832 metra uključujući I galeriju

galerija / Izvor: Foto: Tanjug/SAVA RADOVANOVIC

Tunelske cevi su povezane sa tri poprečna prolaza namenjena za prolazak ljudi u sučaju incidentnih situacija, a Milošević navodi da su prolazi opremljeni protivpožranim vratima i sistemom za ventaliciju kako bi svi učesnici u saobraćaju bili bezbedni.

U tunelu ima 13 različitih sistema koji su zaduženi za bezbednost ljudi, pa je tako, objašnjava Milošević, u tunelu Bancaravo postavljeno 49 kamera koje snimanju svaki metar u tunelu i čuvaju snimljeni sadržaj.

- Ako se desi da se u tunelu zaustavi vozilo, da se pojavi dim, da ispadne neki teret, automatski će se pojaviti na displeju u operativnom centru upozorenje operaterima i predloziće se odgovarajući scenario za reagovanje - rekao je Milošević.

Jedan od najvaznijih sistema u tunelu je sistem za dojavu požara, a tunel ima dvostruko napajanje, iz trafostanice Bancarevo, dok se sa obe strane tunela nalaze dizel agregati od po 500 kilovata koji omogućavaju sedam dana rad tunela bez ikakve intervencije.

tuneli / Izvor: Foto: Tanjug/SAVA RADOVANOVIC

Saradnik u Sektoru za projektovanje Koridora Srbije Rastko Krstić kaže za Tanjug da je galerija na koju se nadovezuje tunel izgrađena za samo tri i po meeca.

Objasnio je da je galerija u produžetku leve cevi tunela Bancerevo izgrađena radi trajne stabilizacije kosine 6, i to modernom metodom koja je omogućila bržu izgradnju i stabilnost tokom izvođenja radova.

Dužina galerije je 174 metra, a Krstić navodi da je za njenu izgradnju utrošeno 10.000 kubnih metara betona, 3.500 tona čelika, 132 šipa dužine 16 metara.

- Galerija je nasipana sa 80.000 metara kubnih materijala koji služe kao kontragteg kosini 6 - ispričao je Krstić.

ZAVIRITE U RENOVIRANU PALATU PRAVDE: Prva suđenja već za koji dan! (FOTO)

ZAVIRITE U RENOVIRANU PALATU PRAVDE: Prva suđenja već za koji dan! (FOTO)

Mora da se pokaže da NIKO nije iznad zakona: Bečić pozvao tužilaštvo da reaguje povodom AFERE BASTAĆ

Mora da se pokaže da NIKO nije iznad zakona: Bečić pozvao tužilaštvo da reaguje povodom AFERE BASTAĆ

BUGARI PRETE DA ĆE ZABRANITI TRANSPORT S-400 DO SRBIJE: NATO u strahu! Rusi postavljaju PVO sistem na našoj teritoriji? (VIDEO)

BUGARI PRETE DA ĆE ZABRANITI TRANSPORT S-400 DO SRBIJE: NATO u strahu! Rusi postavljaju PVO sistem na našoj teritoriji? (VIDEO)

KUM MARKA BASTAĆA DETALJNO O MUČENJU KOJE JE PREŽIVEO: "Stavljali su mi kesu na glavu i pretili su mojoj porodici"

KUM MARKA BASTAĆA DETALJNO O MUČENJU KOJE JE PREŽIVEO: "Stavljali su mi kesu na glavu i pretili su mojoj porodici"

NEĆE NAM VIŠE REKETAŠI I BATINAŠI DRŽATI PRIDIKE: Milosav Miličković odgovorio svima koji negiraju Bastaćeve malverzacije

NEĆE NAM VIŠE REKETAŠI I BATINAŠI DRŽATI PRIDIKE: Milosav Miličković odgovorio svima koji negiraju Bastaćeve malverzacije

 

Piše:
Tanjug
01.11.2019. 17:08
Pogledajte više