Ministar Goran Vesić rekao je da svako saobraćajno povezovanje znači razvoj zemlje, to je osnova za industrijski razvoj, za dolazak stranih investicija i sve druge posledice kao što je razvoj turizma.
Najavio je da će 2024. Kraljevo biti priključeno na auto-put, kao što sada imamo Kruševac.
Na Moravskom koridoru, otvorena je prva deonica od Pojata do Makrešana, dužine 16,8 km. To je deo auto-puta od Pojata do Preljine, vrednog 800 miliona evra.
Moravski koridor najveći je infrastrukturni projekat u Srbiji koji će povezati Rasinski, Raški i Moravički okrug.
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić rekao je da tehnički Moravski koridor spaja koridore 10 i 11, odnosno auto-put Beograd-Niš i auto-put "Miloš Veliki" koji vodi prema Crnoj Gori i Republici Srpskoj, od Požege.
- Na tom potezu, kada pogledate Pojate, Ćićevac, Stalać, Kruševac, Trstenik, Vrnjačku Banju, Kraljevo, do Čačka živi oko 500.000 ljudi i ima oko 20.000 malih i srednjih preduzeća. Kao i svaki put, doneće bolju saobraćajnu povezanost jer će se od Preljine do Pojata stizati za 40 minuta, a biće više investicija. Jedna od posledica izgradnje prvog dela Moravskog koridora do Makrešana - velika industrijska zona između Ćićevca i Varvarina, na 22 hektara, jer sada kada imate put investitori žele da dođu, što znači više radnih mesta za ljude koji žive u tim gradovima, bolji standard, bolji život i razvoj turizma - istakao je Vesić.
Prema njegovim rečima, ovaj koridor otvoriće neke turističke detinacije koje nisu bile tako popularne za sve građane Srbije.
Ukazuje da svi znaju za Kopaonik i Zaltibor, ali malo Beograđana odlazi na Jastebac ili na Goč.
Radi se put prema Jastepcu, koji je nekada bio popularna destinacija, oživećemo turizam u mnogim od tih mesta, što znači opet više radnih mesta, napomenuo je Vesić.
- Svako saobraćajno povezovanje znači razvoj zemlje, to je osnova za industrijski razvoj, za dolazak stranih investicija i sve druge posledice - razvoj turizma, dolazak investicija - kaže Vesić.
Građani ovih okruga će osetiti boljitak od izgradnje auto-puta, dodao je ministar građevinarstva.
Na celom putu biće petlja i u Ćićevcu, zatim Kruševac istok i zapad, Velika Drenova, Trstenik, Vrnjačka Banja, Adrani, posle Preljina, čitav niz petlji koje će omogućiti da se lako dolazi na auto-put, objasnio je ministar građevinarstva.
- Sledeća deonioca koja se otvara u oktobru, je novih 10 kilometara kod Koševa, mesto iznad Kruševca, već do oktobra imaćemo preko 27,8 kilometara izgrađene prve deonice - rekao je Vesić.
Čekaju nas još dve deonice, napominje Vesić a to su Adrani-Preljina i 2024. imaćemo i Kraljevo priključeno na auto-put, kao što sada imamo Kruševac.
Što se Kraljeva tiče, ako hoćete da dođete u taj grad, morate da siđete sa "Miloša Velikog" na petlju Preljina i da idete starim delom Ibarske magistrale, sada će imati svoj deo Moravskog koridora, rekao je on.
Skratiće vreme putovanja, taj deo od Adrana do Preljine biće u dužini od 30,3 kilometara. A 2025. spojiće se Koševi iznad Kruševca i Adrani - imaćemo i Veliku Drenovcu, Trstenik i Vrnjačku Banju, i dve petlje kod Kraljeva, svih 112 kilometara auto-puta biće izgrađeno 2025. godine koji povezuju čitav region, naveo je Vesić.
- Digitalizovan auto-put znači pametan auto-put, pokriven put sa vaj-faj mrežnom, da možete da dobijete informacije o svemu što se dešava na auto-putu, ako se negde dogodi nesreća, udes - da usporite, da li je negde magla, preporuka koja se automatski daje na panelima koji su digitalni - koliko da vozite, da li da siđete sa puta - objasnio je Vesić.
Prema njegovim rečima, u narednim godinama sve će se više koristiti.
Svi novi putevi u Srbiji biće digitalizovani, jer je izmenama i dopunama Zakona o planiranju i izgradnji stavili obavezu da prilikom izgradnje svake linijske infrastrukture morate imati provučenu optičku infrastrukturu i kompletnu digitalizaciju svakog novog puta.
- Do 2012. imali smo izgrađenih 596 kilometara auto-puteva, do 2012. do juče 381 kilometar, i da dodamo 16,8 kilometara i 10 kilometara što smo uradili u martu: Surčin-Novi Beograd, 26,8 kilometara. Gradi se trenutno oko 400 kilometara auto-puteva - napomenuo je Vesić.
Oni auto-putevi koji već postoje biće digitaliziovani kroz aktivnost Ministarstva zajedno sa Telekomom Srbije, sa univerzitetima u Beogradu, Nišu, Novom Sadu i Kragujevcu – pokrenuće se postupak digitalizacije svih postojećih auto-putevasa ministrima Jovanovićem i Begovićevom, rekao je Vesić odgovarajući na pitanje šta će biti sa starim putevima.
- To će raditi naša pamet i naši ljudi, to će biti referenca za profesore i te kompanije da rade i u drugim zemljama - istakao je Vesić.