MAGNETNO POLJE ZEMLJE SLABI! EVROPSKA SVEMIRSKA AGENCIJA UPOZORAVA: Naučnici ostali bez objašnjenja za ovo saznanje

24.05.2020. 18:05
Piše:
Srbija Danas/Agencija
planeta / Izvor: Profimedia/ilustracija
Svemirska agencija navodi da je jedna od hipoteza koja bi mogla objasniti bizarno ponašanje magnetnog polja preokret Severnog i Južnog pola, proces tokom kog polovi "menjaju mesta".

Zemlja ima umereno jako magnetno polje koje nastaje pregevanjem tečnog gvožđa koje čini spoljni omotač jezgra naše planete. Magnetno polje je izuzetno važno za Zemlju jer štiti ozonski omotač od solarnih vetrova, kosmičkih zraka i štetnog ultraljubičastog zračenja.

PREDSEDNIK AUSTRIJE UHVAĆEN NA DELU: Preti mu ogromna kazna, zalagao se za OVO pravilo pa ga i sam PREKRŠIO

VIRUS BUKNUO U NAJDUBLJEM RUDNIKU NA SVETU: Zaražene stotine KOPAČA ZLATA 4.000 metara ispod površine zemlje

TRAMP PRIZNAO DA SE SVIĐA PUTINU: Ima i jedna važna stvar koju mu zamera

Magnetno polje Zemlje slabi, navodi se u saopštenju Evropske svemirske agencije (ESA) u kome se citiraju podaci misije "Roj", sazvežđa satelita lansiranih 2013. godine. Prema podacima ESA, tokom poslednjih 200 godina Zemljino magnetno polje izgubilo je devet procenata svoje snage.

Naučnici su 1958. godine otkrili južnoatlantsku anomaliju u oblasti između Afrike i Južne Amerike gde magnetno polje znatno slabi. Prema najnovijoj studiji ESA, ovo područje se širi prema zapadu brzinom od 20 kilometara godišnje, a naučnici ne mogu objasniti zašto.

Štaviše, prema podacima koje je obezbedila misija "Roj" koja proučava magnetno polje naše planete, u Južnoj Africi se pojavilo drugo područje manje snage, za koje ESA navodi da bi moglo biti znak da bi se južnoatlantska anomalija "mogla podeliti na dva dela".

- Novi, istočni minimum južnoatlantske anomalije pojavio se tokom poslednje decenije i poslednjih godina se snažno razvija. Imali smo veliku sreću što su sateliti misije "Roj" u orbiti i što istražuju razvoj južnoatlantske anomalije. Sada je izazov razumeti procese u jezgru zemlje koji pokreću ove promene - rekao je Jirgen Macka iz Nemačkog istraživačkog centra za Geonauku.

ESA smatra da u ovom trenutku slabljenje magnetnog polja, koje štiti našu planetu od kosmičkog zračenja i nabijenih čestica koje emituje Sunce, ne predstavlja rizik za ljude. Međutim, sateliti i svemirske letelice koje lete kroz područje sa smanjenom jačinom polja, verovatno će imati "tehničke neispravnosti".

TRESLO SE U GRČKOJ: Još jedan zemljotres pogodio je omiljenu destinaciju Srba