Naučnici ispituju tragove "vanzemaljskog" ispod debelog sloja leda u jezeru - Evo šta su pronašli! (VIDEO)

05.03.2020. 15:45
Piše:
Srbija Danas/Agencije
led / Izvor: Profimedia/ilustracija

Naučnici su došli do revolucionarnog otkrića kad su pronašli skoro 4.000 mikroba koji žive u vodama jezera Vilans 2014. godine.

Nedavno su se vratili na lice mesta u nadi da će kad prouče jezero pronaći dokaze o životu u drugim delovima sveta ili čak i u svemiru.

MISLITE DA JE OVO NEKA PUSTINJA U AMERICI? PREVARILI STE SE! Pogledajte neverovatne snimke o čemu se zapravo radi (VIDEO)

PRETNJA ZA ZEMLJU: Opasni asteroid će nam se najviše približiti krajem aprila!

EKSPLODIRAO ČUVENI VULKAN: Izazvao kišu pepela! Vlasti UPOZORILE GRAĐANE da mu se ne približavaju (VIDEO)

Naučnici sa Mičigenskog tehnološkog univerziteta ispitivali su podzemlje jezera Vilians koje se nalazi ispod leda koje je izgledalo kao planeta naseljena vanzemaljcima. U studiji objavljenoj u časopisu „Global biokemikl sajkls“ otkrili su da jezero ima iznenađujuću količinu organskog ugljenika, vitalnog izvora hrane za mikrobe na Antartiku.

Istraživači su otkrili da se bazen rastvorenog ugljenika može formirati u jezeru za 4,8 do 11,9 godina. Dok se jezero puni i odliva, hranjive materije i organski ugljenik putuju pod vodom do Južnog okeana.

- Nema fotosinteze ispod leda u okeanu nizvodno od ovog jezera i to ograničava raspoložive izvore hrane i energije na načine koji se ne mogu naći u nadzemnim jezerima ili otvorenim okeanima. Ideja je da bi jezera pod ledom koja se nalaze uzvodno mogla da obezbede važne izvore energije i hranjivih materija za organizme koji žive u ledom prekrivenim regionima Južnog okeana - rekla je Trista Vik-Mejdžors, asistent profesora biologije na Mičigenskom tehnološkom institutu i vodeći autor studije.

Istraživači su koristili bušilicu sa toplom vodom kako bi probili led debljine od skoro jednog kilometra, a posle su uzeli uzorke vode i poslali kameru u jezero.

Ona je rekla da će proučavanje jezera ispod leda pružiti uvid u to kako je nastajao život i u drugim delovima sveta.

- Ima vode i postoji život pod ledom. To nas može puno naučiti o našoj planeti jer je ovo sjajno mesto za posmatranje jednostavnih ekosistema bez organizama viših nivoa, tako da možemo doći do odgovora o životu do kojih je nemoguće doći na drugim mestima - rekla je Trista Vik-Mejdžors.

DA LI IMA ŽIVOTA NA MARSU? Podzemne vode na Crvenoj planeti sadrže dokaze, uskoro sledi odgovor (VIDEO)

BIBLIJSKE SCENE U SJEDINJENIM DRŽAVAMA: Ruševine, pustoš, šteta, poginuli... (VIDEO)

LEGENDARNI "KRIVI TORANJ" OTIŠAO U LEGENDU! Srušen u trećem pokušaju (VIDEO)

"A GDE JE UKOŠENA AJFELOVA KULA?": U jednoj od najvećih zemalja sveta sedam odsto ljudi veruje da je Zemlja ravna (VIDEO)

NAJVEĆA EKSPLOZIJA U SVEMIRU DO SADA: Ovo je izazvala, naučnici UPLAŠENI da se nešto čudno dešava!

Piše:
Srbija Danas/Agencije