Članovi posade i putnici izvestili su kako je "Suhoj Superjet-100" tokom leta pogodila munja, pri čemu je prekinuta komunikacija sa vazdušnim prometom.
Ipak, stručnjaci smatraju kako spuštanje aviona s punim rezervoarima pri tako velikim brzinama nije uobičajena praksa.
Kao glavni regulator za bezbednost vazdušnog saobračaja 12 bivših sovjetskih država, Međudržavni odbor za vazduhoplovstvo (IAC) preuzeo je istragu avionske nesreće.
Avion je rastavljen i trenutno se nalazi u hangaru u Šeremetjevu, a istražioci sprovode istragu kako bi utvrdili tačan uzrok tragičnog požara.
IAC je izjavio da su, uprkos oštećenjima, prikupljeni svi dostupni podaci sa obe crne kutije, i da će objaviti preliminarni izveštaj najkasnije za 30 dana.
Ruske novine "Komersant" citirale su neimenovani izvor upućen u istragu koji kaže kako je velika verovatnoća da se nesreća dogodila zbog greške pilota, odnosno zbog njegovih sledećih odluka: piloti su odlučili uleteti u visoko rizičnu oluju, žurno su sleteli na pistu, mada je uobičajena procedura da se prvo napravi krug oko aerodroma kako bi se potrošilo što više goriva, sletali su pomoću postupka u slučaju nužde (eng. "emergency control mode") koji zahteva više veštine, izgleda da su piloti imali preveliku brzinu sletanja, zbog čega se avion, s teškim rezervoarima punim goriva, odbijao i udarao u pistu, a takođe se pretpostavlja i da je takav način sletanja oštetio donji deo trupa zbog čega su krhotine udarale u motore i verovatno uzrokovale smrtonosni požar.