Bivši kapetan podmornice britanske Kraljevske mornarice Rajan Remzi upozorio je na "ogromne rizike" koje sa sobom donosi nepoštovanje regulativa, posebno kada je u pitanju izrada podmornica.
Remzi veruje da se dogodila jedna od dve stvari: ili je poklopac sa šrafovima, koji je korišćen za zatvaranje posade od spolja, pretrpeo kvar koji je doveo do kolapsa trupa podmornice; ili je sam trup podmornice imao defekt pa je pod pritiskom pukao, uzrokujući isti rezultat.
- Ne bih išao tako daleko da kažem nepromišljen. No ignorisanje standardnih načina izrade ovih tipova podmornica u potrazi za inovacijama donosi ogromne rizike, a u ovom slučaju taj rizik rezultovao je gubitkom života. - izjavio je Remzi kada je bio upitan je li "neobičan" dizajn Titana bio nepromišljen.
Remzi, koji je bio kapetan nuklearne podmornice HMS Turbjulent, smatra da će industrija verovatno pooštriti regulativu i zatvoriti moguće "pravne rupe" koje su postojale u slučaju Titana. Naglasio je da se moraju izvući pouke iz ovog slučaja, posebno kada je u pitanju sigurnost podmornica.
Bivši mornarički oficir predviđa da će se turizam u dubokom moru ponovo evaluirati nakon gubitka Titana.
- Sva pomorska aktivnost nosi rizike jer je more nepredvidivo. Podmornice deluju na mestima manje istraženima od svemira, u nečemu što je složenije od svemirskog broda. Ovaj oblik ekstremnog turizma verojatno će biti ograničen u ovom konkretnom području - izjavio je Remzi.
Remzi je izrazio sučešće porodicama muškaraca koji su preminuli u ovoj tragediji i apelovao da se prekine s posetima olupini Titanica.
- To je ipak grob i trebalo bi ga ostaviti na miru. - zaključio je.