Gradonačelnik Novog Sada Miloš Vučević učestvuje u Ljubljani na samitu "Velo-city 2022".
U okviru tog samita, koji traje od 14. do 17. juna, učestvuju gradonačelnici i aktivisti koji se bave temom održive mobilnosti.
U toku današnje panel diskusije, u kojoj su pored gradonačelnika Vučevića učestvovali i gradonačelnik Ljubljane Zoran Janković, gradonačelnik Banja Luke Draško Stanivuković, gradonačelnik Dubrovnika Mato Franković i gradonačelnica Sarajeva Benjamina Karić, sagovornici su se fokusirali na odluke koje je najteže doneti u gradovima sa Balkana, jer to obično znači da se ljudima na početku neće dopasti, s obzirom na to da je automobil i dalje primarna opcija za većinu građana.
Gradonačelnik Vučević je govoreći o tome kako se nosi sa najvažnijim odlukama, kada je reč o promeni navika ljudi, istakao da je biciklistička zajednica u Novom Sadu raznovrsna i da pokriva gotovo sve kategorije stanovništva, a da Grad Novi Sad kontinuirano ulaže sredstva u proširenje mreže biciklističkog saobraćaja izlazeći u susret potrebama biciklista.
- Ukazana mi je velika čast da govorim na panelu samita "Velocity 2022", gde sam sa zadovoljstvom preneo iskustva našeg grada na polju razvoja biciklističkog saobraćaja. Pitanja koja su bila u fokusu su trenutno stanje biciklizma u Novom Sadu, statistika aktivnih vozača, budući ciljevi i koliko je Novi Sad učio od drugih gradova i kopira najbolje prakse iz celog sveta... Sa ponosom sam istakao da je u Gradu Novom Sadu aktivno gotovo 40.000 redovnih biciklista. Radimo na infrastrukturi, stazama, rentiranju bicikala, postavljamo stanice za javnu popravku bicikala - rekao je gradonačelnik.
- Upoznao sam učesnike sa zahtevnim radovima na sređivanju staza na Futoškom putu, kao i uklanjanju pruge na stazi na Detelinari i rekonstrukcijom Pozorišnog trga, kako bi biciklistima bio dozvoljen ulaz iz Jevrejske i da bi se građani više podstakli da dolaze biciklom u centar, umesto automobilom. Izazovi sa kojima se novosadski biciklisti susreću tiču se bezbednog parkiranja i to što sremska strana gotovo da i nema biciklističke staze na Mostu Slobode - dodao je on.
- Opšti cilj Grada je da naš Novi Sad bude prepoznatljiv i funkcionalan kao biciklistički grad. Grad Novi Sad kontinuirano ulaže sredstva u proširenje mreže biciklističkog saobraćaja, koja se trenutno rasprostire u dužini od preko 90 km. U periodu od 2012. do 2020. godine izgrađeno je 22,5 km novih biciklističkih staza. Rezultat saradnje i rada na razvoju biciklističkog saobraćaja u proteklih 10 godina vidi se i u stabilnom rastu broja svakodnevnih biciklista za gotovo 300%. Cifre za ponos, ali nećemo stati, biciklizam je budućnost Novog Sada - istakao je Vučević.