Dnevna svetla automobila su NESTVARNO KORISNA, ali sa sobom nose i VELIKU OPASNOST!
Mnogi automobili s uključenim dnevnim svetlima nemaju nikakvo osvetljenje pozadi. Kad je vidljivost po danu smanjena, to može biti poprilično opasno.
Evropska unija donela je 2011. godine zakon po kojem sva vozila na prednjoj strani moraju imati ugrađena dnevna svetla, dakle signalna svetla koja će biti stalno uključena. Obično su to svetla s LED diodama, a kod nekih jeftinijih automobila tu ulogu preuzimaju i svetla za maglu.
Međutim, osim važne uloge u sigurnosti saobraćaja (s njima ste mnogo uočljiviji na putu), ova svetla kriju i jednu opasnost. Naime, mnogi automobili s uključenim dnevnim svetlima nemaju nikakvo osvetljenje pozadi. U trenucima kada je vidljivost po danu često smanjena, te u tunelima, ako ne uključite glavna svetla, to može biti poprilično opasno. Naravno, najviše za vozače iza takvog automobila, koji će ga često mnogo kasnije uočiti. Na puteve će se u ovom periodu često spustiti magla i neosvetljeni zadnji kraj je ozbiljan sigurnosni rizik.
U istraživanju koje je sproveo britanski Kraljevski autoklub čak 62 posto vozača priznalo je da je u uslovima smanjene vidljivosti na putu (magla, kiša, sumrak…) primetilo automobile koji su imali uključena samo prednja dnevna svetla. Svetla pozadi nisu bila uključena jer mnogi automobili nemaju tu opciju s dnevnim svetlima.
Ako imate opciju dnevnih svetala u automobilima, proverite gore li ona i pozadi. Ako iza svetla nisu uključena, u trenucima kad je slabija vidljivost na putu,obavezno uključite glavna svetla (uključuju se i zadnje lampe). Mnogi novi automobili imaju i opciju automatskog paljenja glavnih svetala pa samo proverite jesu li ona uključena (na polugici iza upravljača opcija AUTO). Tako ćete vaš automobil učiniti mnogo vidljivijim i vozačima iza vas, pogotovo u vreme kada su česte magle i kada je vidljivost smanjena…