clear sky
4°C
19.04.2024.
Beograd
eur
117.1484
usd
109.6792
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan
Podešavanja Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan

Dve najsiromašnije zemlje EU, a na putevima FERARI, LAMBORGINI, ROLS ROJS

02.07.2020. 14:07
Piše:
Srbija Danas/B92
Bugatti-Veyron-Grand-Sport
Bugatti-Veyron-Grand-Sport / Izvor: Profimedia
Neverovatno...

Prema potrošnji i BDP-u po glavi stanovnika, Hrvatska i Bugarska zauzimaju dva poslednja mesta u Evropskoj uniji. Međutim, sudeći prema voznom parku, u ove dve države žive i oni koji bez problema mogu da izdvoje stotine hiljada evra za automobil.

Ferrari LaFerrari
Ferrari LaFerrari / Izvor: Profimedia

Statistika beleži da u Hrvatskoj, između ostalog, ima 18 registrovanih Aston Martina, 40 Ferrarija, 35 vozila marke Bentley i 17 automobila superluksuznog proizvođača Rolls-Royce.

Međutim, prema broju skupocenih automobila, Hrvatska zaostaje za Bugarskom, najsiromašnijom zemljom u Uniji.

SEAT će praviti električne trotinete i skutere

SEAT će praviti električne trotinete i skutere

U Norveškoj je svaki drugi auto na struju

U Norveškoj je svaki drugi auto na struju

Evo kako izgleda hrvatska fabrika super-automobila

Evo kako izgleda hrvatska fabrika super-automobila

Poznato je da je Hrvatska prema potrošnji i BDP-u po glavi stanovniku na nezavidnom pretposlednjem mestu u Evropskoj uniji, što je premijer Andrej Plenković nedavno opravdao time što je ova zemlja poslednja postala članica EU.

Iza Hrvatske je samo Bugarska. A upravo je bugarski premijer Bojko Borisov prozvao bugarske preduzetnike u jeku koronakrize da pre otpuštanja radnika razmisle o prodaji svojih skupih automobila i objavio koliko u najsiromašnijoj državi EU ima takvih skupocenih vozila.

U "bednoj" i "siromašnoj" Bugarskoj trenutno su registrovana tri Bugattija

Postoji i 241 automobil marke Bentley, 123 Ferrarija, 54 Maybacha, 22 McLarena, 87 Lamborghinija, 311 Maseratija, 84 automobila marke Rolls-Royce, oko četiri hiljade Jaguara i više od pet hiljada Porschea.

Umesto otpuštanja radnika i smanjivanja njihovih plata, vlasnici ovih limuzina mogu se u ovoj krizi zbog epidemije barem odreći dela svog skupocenog voznog parka – poručio je poslodavcima Borisov dodajući da veruje da su po tim brojevima možda i prvi u Europi.

A kako po tom pitanju stoji druga najsiromašnija članica Evropske unije - Hrvatska? Ako se gleda prema broju superluksuznih automobila, debelo zaostaje za Bugarskom.

U Hrvatskoj uopšte nema Bugattija, jednog od najskupljih automobila na svetu. Prema podacima MUP-a, u toj zemlji je registrovano 35 vozila marke Bentley, čija je početna cena novih modela u Hrvatskoj oko 1,9 miliona kuna (250.000 evra).

Ipak, među najskupljim i najluksuznijim vozilima, čija je cena novih modela sa svim porezima u Hrvatskoj veća od 2 miliona kuna (260.000 evra), najčešći je izbor Ferrari.

Omiljen je među fudbalerima, pa se tako zna da Ferrari voze reprezentativci Šime Vrsaljko i Dejan Lovren, kao i bivši fudbalski reprezentativac Vedran Ćorluka.

Međutim, najviše je Ferrarija u Hrvatskoj sa osječkim tablicama u vlasništvu kolekcionara skupocenih automobila, Branka Ostovića, bivšeg bankara i filantropa, koji se pre 14 godina povukao iz biznisa i deo svoje imovine pretvorio u vozni park vredan milione evra, kome se nalaze modeli marki Bentley, Rolls-Royce, Ferrari...

Ostović je 2018. godine kupio vrlo redak Rolls-Royce Phantom, koji u najjeftinijoj varijanti košta najmanje 3,5 milion kuna (460.000 evra).

Kako je ovaj biznismen vlasnik kolekcije Ferrarijevih modela, fabrički serviseri iz Maranela su često znali da dođu u Osijek iz Italije kako bi servisirali neki od automobila Branka Ostovića.

Hrvati ipak najviše voze "narodni auto"

Interesantno je da je jedan od "hrvatskih" Ferrarija bio u vlasništvu Željka Keruma, a splitski političar je bio vlasnik i skupocenog Maybacha koji je svojevremeno platio više od 5 miliona kuna (660.000 evra).

Bentley Continental GT kabriolet u Dinamovoj plavoj boji, vredan oko 2 miliona kuna (260.000 evra) svojevremeno je vozio i Zdravko Mamić.

U Hrvatskoj je registrovano i 18 Aston Martina, 17 automobila marke Rolls-Royce, šest Lamborghinija, tri Maybacha kao i jedan McLaren.

Statističari su izbrojali i 1.367 Porschea, 1051 Jaguar i 73 Maseratija.

Prosečan Hrvat takođe voli premijum automobile i kupuje one koje može da priušti, a to su većinom polovnjaci marki Mercedes, BMW i Audi iz Nemačke.

Već godinama je nemačka premijum trojka među šest najtraženijih marki automobila koje se uvoze u Hrvatsku iz EU. Oni se dobro kotiraju i u ukupnom broju registrovanih vozila u Hrvatskoj, 78.315 je Mercedesa, Audija ima 75.221, a BMW-a 63.455.

U Hrvatskoj su trenutno registrovana 1.722.963 automobila prosečne starosti 13,48 godina.

Daleko najviše vozila je marke Volkswagen – čak 289.191. Slede Renault sa 179.643 registracija, Opel sa 185.748, Peugeot sa 104.816, pa Škoda (93.356), Fiat (82.261), Citroën (80.938) i Ford (80.001).

Piše:
Srbija Danas/B92
02.07.2020. 14:07