clear sky
25°C
29.04.2024.
Beograd
eur
117.1205
usd
109.1422
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan
Podešavanja Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan

JEDNOSTAVAN TRIK! Evo kako da bez muke STARTUJETE VAŠEG DIZELAŠA u hladom ZIMSKOM jutru

23.11.2017. 14:46
Piše:
Srbija Danas
Čovek čisti auto od snega
Čovek čisti auto od snega / Izvor: Profimedia

Važno za sve vozače!

Tri puta uključite grejač, pa tek potom elektropokretač!

Jeste li znali da se poboljšanjem postupka paljenja hladnog dizelskog motora može olakšati paljenje i produžiti vek vitalnih sklopova motora?

BOMBA IZ TESLE! Spremili ELEKTRIČNU ZVER - NAJBRŽI auto do sada: Do 100 km/h za 1,9 sekundi (VIDEO)

To će lako shvatiti oni koji su hladnog dizelaša palili poput benzinca. Naime, dizel motor, za razliku od benzinskog, nema svećice za paljenje, a gorivo se pali nakon ubrizgavanja u vrući vazduh (zagreva se visokom kompresijom tokom drugog takta). Ali, kod niskih temperatura hladni cilindri i komore za sagorevanje ohlade ugrejani vazduh, pa je paljenje otežano.

paljenje automobila
paljenje automobila / Izvor: Profimedia

To je razlog zbog čega su dizel motori opremljeni elektrootpornim grejačima, po jednim u svakoj komori za sagorevanje. Ugrađeni su neposredno u blizini ubrizgivača te se time omogućava, odnosno olakšava paljenje. Zbog toga je postupak paljenja dizelaša drugačiji. Nakon što se uključi kontakt, upali se žuti simbol grejača, koji, kad su temperature niže od +4 stepeni Celzijusovih (kod nekih motora kad su niže od nule), pokazuje da je uključen grejač. On se pritom, na vrhu, zagreva na temperaturu crvenog usijanja (850 do 1200 stepeni Celzijusovih).

Pročitajte i:

Višestrukim paljenjem grejača, pre uključivanja elektropokretača, podiže se temperatura u komori za sagorevanje te se osigurava lakše i 'mekše' paljenje.

Kad se, nakon nekoliko sekundi lampica ugasi, a trajanje uključenosti zavisi od okolne temperaturw, treba dodatno zakrenuti kontaktnim ključem i upaliti motor. Ako se na niskim temperaturama primeni  postupak paljenja kao kod benzinca (bez čekanja na gašenje lampice), motor ne može upaliti, ili se upali nakon dugog verglanja. A kada i upali, to se događa uz snažan udar i potres. Tada nastaje veliko dinamičko opterećenje na sve pokretne delove motora, posebno na zupčasti remen, odnosno lanac, klipni mehanizam.

sneg
sneg / Izvor: Srbija Danas

Upravo trajnost tog sklopa je rak-rana mnogih novih dizelaša. Uključivanjem grejača osigurava se paljenje, ali se ne može izbeći snažan udar (dinamičko opterećenje u trenutku paljenja). Kod dizel motora koji se pale ključem, kakvih je 99 posto u prometu (kod novih s paljenjem "na dugme" to nije moguće) moguće je napraviti paljenje u tri koraka, čime se znatno olakšava paljenje i smanjuju sve negativne pojave povezane s tim:

Postupak je moguć samo kod automobila s paljenjem kontaktnim ključem, a ne kod onih s 'trendovskim' dugmetom, koji automatski, nakon isključivanja grejača, pokreću starter.