OBRATITE PAŽNJU NA KLJUČNE DELOVE AUTOMOBILA: Kada bi trebalo zameniti ulje, filtere, zupčasti kaiš…
Preporuke proizvođača vozila i stručnjaka su najvažnije.
Ukoliko nemate dovoljno vozačnog iskustva, ovo je pravi tekst za vas. U narednim redovima saznaćete kada je potrebno servisirati/zameniti tečnosti i delove automobila.
![Saobraćajni znak](https://www.sd.rs/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2023/12/06/profimedia-0346714406.jpg?itok=KLfI38yX)
VEROVATNO NE ZNATE NA ŠTA UPOZORAVA: Obratite pažnju na ovaj saobraćajni znak, evo šta označava
![automobili](https://www.sd.rs/sites/default/files/styles/search_desktop/public/386616/profimedia-0528952274.jpg?itok=INvnLqrk)
PREDNOSTI I MANE: Kupovina kog automobila se više isplati - NOV ILI POLOVAN?
![saobraćajni znak](https://www.sd.rs/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2023/12/04/saobracajni_znak.jpg?itok=tGJN9zfx)
SIGURNO GA NISTE VIDELI: Ovaj SAOBRAĆAJNI ZNAK se izgledom razlikuje od ostalih, a evo i čemu služi
Odmah da naglasimo da se intervali razlikuju od modela do modela, odnosno, proizvođača do proizvođača. Ali ćemo zarad informacije čitavu priču (malo) generalizovati, i maksimalno skratiti.
Svakako, potrebno je pratiti preporuke stručnjaka i proizvođača vozila, jer su samo one relevantne, prenosi Revija HAK.
Od ulja do katalizatora
Motorno ulje trebalo bi zameniti između 10.000 i 30.000 km. Tom prilikom, promenite i filter ulja, vazduha i goriva.
Amortizere bi trebalo pregledati na svakih 20.000 km.
Kočnice treba pregledati barem jedanput godišnje.
Zupčasti kaiševi menjaju se između 60.000 i 90.000 km, ili na svakih pet godina.
Rashladna tečnost obično traje do 160.000 km.
Katalizatori gube na efikasnosti nakon pređenih 80.000 km.