Ponedeljak 04. mar 2024.
autodelovi

OBRATITE PAŽNJU NA KLJUČNE DELOVE AUTOMOBILA: Kada bi trebalo zameniti ulje, filtere, zupčasti kaiš…

Foto: Profimedia
Preporuke proizvođača vozila i stručnjaka su najvažnije.

Ukoliko nemate dovoljno vozačnog iskustva, ovo je pravi tekst za vas. U narednim redovima saznaćete kada je potrebno servisirati/zameniti tečnosti i delove automobila.

VEROVATNO NE ZNATE NA ŠTA UPOZORAVA: Obratite pažnju na ovaj saobraćajni znak, evo šta označavaSaobraćajni znak

VEROVATNO NE ZNATE NA ŠTA UPOZORAVA: Obratite pažnju na ovaj saobraćajni znak, evo šta označava

PREDNOSTI I MANE: Kupovina kog automobila se više isplati - NOV ILI POLOVAN?automobili

PREDNOSTI I MANE: Kupovina kog automobila se više isplati - NOV ILI POLOVAN?

SIGURNO GA NISTE VIDELI: Ovaj SAOBRAĆAJNI ZNAK se izgledom razlikuje od ostalih, a evo i čemu služisaobraćajni znak

SIGURNO GA NISTE VIDELI: Ovaj SAOBRAĆAJNI ZNAK se izgledom razlikuje od ostalih, a evo i čemu služi

Odmah da naglasimo da se intervali razlikuju od modela do modela, odnosno, proizvođača do proizvođača. Ali ćemo zarad informacije čitavu priču (malo) generalizovati, i maksimalno skratiti.

Svakako, potrebno je pratiti preporuke stručnjaka i proizvođača vozila, jer su samo one relevantne, prenosi Revija HAK.

Od ulja do katalizatora

Motorno ulje trebalo bi zameniti između 10.000 i 30.000 km. Tom prilikom, promenite i filter ulja, vazduha i goriva.

Amortizere bi trebalo pregledati na svakih 20.000 km.

Kočnice treba pregledati barem jedanput godišnje.

Zupčasti kaiševi menjaju se između 60.000 i 90.000 km, ili na svakih pet godina.

Rashladna tečnost obično traje do 160.000 km.

Katalizatori gube na efikasnosti nakon pređenih 80.000 km.

 

 

Vremenska prognoza
Clear sky
17 Beograd