KAZNE I DO 1.500 EVRA! Francuzi uvode nova stroga pravila za vozače ELEKTRIČNIH TROTINETA
Francuska vlada odlučila je da uvede nova pravila za električne trotinete, kako bi "vratila mir pešacima", a nakon brojnih incidenata, pa čak i smrtnih slučajeva koji su se dogodili sa ovim prevoznim sredstvom.
Od subote 26. oktobra, vozači električnih trotineta u toj zemlji moraće da imaju najmanje 12 godina i neće moći da voze trotoarom, a do jula naredne godine biće ograničena i brzina, odnosno neće moći da prelazi 25 kilometara na sat, prenosi BBC.
Francuski ministar saobraćaja Žan Baptist Džebari neveo je u saopštenju da je cilj novih pravila da se podstakne odgovornija upotreba dvotočkaša i da se vrati spokoj pešacima, pre svega onim najranjivijim - starima, deci i osobama sa invaliditetom. Nova pravila podrazumevaju da će vožnja pločnikom biti dozvoljena samo u određenim oblastima, da samo jedna osoba može da vozi trotinet, da nije dozvoljena upotreba mobilnih telefona ili slušalica prilikom vožnje.
Ako se trotinet vozi na prometnim saobraćajnicama, vozač će morati da nosi zaštitnu kacigu i vidljivu odeću. Svako kršenje pravila za sobom povlači kaznu od 135 do 1.500 evra.
Iako su električni trotineti sve popularniji u Francuskoj zbog praktičnosti, ali i zbog ekološke funkcije, dosta incidenata se događa - poslednji se dogodio prošle nedelje u Bordou kada je jedan mladić poginuo a devojka povređena nakon sudara trotineta na kome su bili i automobila.
A kako je kod nas?
Podsećamo, u Srbiji ova oblast još nije zakonski definisana, odnosno električni trotineti još nisu deo Zakona o bezbednosti saobraćaja.
SREĆA U NESREĆI: Zakucala se u auto na raskrsnici i - SPASILA pešake (VIDEO)
Majka s trogodišnjim detetom jurila 230 km/h u BESNOM Mercedesu - KONAČNO ide u ZATVOR! (VIDEO)
BIZARNA SAOBRAĆAJKA Evo šta korišćenje mobilnog u vožnji može da izazove! Ceo grad gledao u čudu (VIDEO)
Najavljeno je da će njihovo kretanje biti regulisano od naredne godine, a do tada iz Uprave saobraćajne policije su za RTS izjavili da su trotineti u obavezi "da se kreću površinama namenjenim za kretanje pešaka, odnosno pešačkim stazama i trotoarima."
Trenutna situacija kod nas je takva da ih neki voze po trotoarima, neki po biciklističkim stazama, a neki po kolovozu. Međutim, pojedini stručnjaci se ne slažu sa navodima Uprave saobraćajne policije koja predlaže da se trotineti voze po pešačkim stazama i trotoarima.
- Čini mi se da to nije najbolje rešenje - kaže Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja, ističući da je to "teritorija koja pripada pešacima".
- Trotineti mogu da se kreću prilično brzo, mogu da povrede ili čak usmrte pešaka, a ubrzo će biti sve jeftiniji i sve brži.