clear sky
18°C
21.05.2024.
Beograd
eur
117.1131
usd
107.611
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan
Podešavanja Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan

Koliko je zapravo OPASAN VIŠAK ULJA u motoru? Vozači ovo morate da znate!

01.12.2021. 08:52
Piše:
Srbija Danas/objektiv.rs
čovek popravlja kola
čovek popravlja kola / Izvor: Profimedia/ilustracija

Višak tekućine povećava pritisak u sistemu i može izazvati skupocene kvarove

Manjak ulja može izazvati posledice i trošak kod automehaničara.

Ali, ni višak nije dobar, što signaliziraju dim iz motornog prostora ili auspuha, miris paljevine i čudni zvukovi motora.

Prekomerna količina dovodi do raznih problema i veoma skupih kvarova, upozoravaju stručnjaci.

čovek popravlja kola
čovek popravlja kola / Izvor: Profimedia/ilustracija

Delovi se više troše

Suština problema je stvaranje vazdušaste pene, koja umanjuje efekat podmazivanja i hlađenja. Pumpa teže distribuira tekućinu, pa se pokretni delovi više troše.

Višak tekućine povećava pritisak u sistemu, što nepovoljno utiče na stanje dihtunga, i ubrzava njihovo trošenje, prenosi Revija HAK.

Korisnički priručnik sadrži podatak o potrebnoj količini ulja, pa ne preterujte. Šipku za merenje proverite tek pošto automobil parkirate na ravnom, i sačekate da se ohladi.

Manji višak ne bi trebalo da pravi probleme, ali pola litre ili pojava pene na šipki zvoni na uzbunu!