clear sky
14°C
16.05.2024.
Beograd
eur
117.1216
usd
108.2155
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan
Podešavanja Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan

KRIZA U AUTO-INDUSTRIJI NIJE GOTOVA: Evo šta očekuje proizvođače automobila u narednih nekoliko godina

28.07.2023. 20:31
Piše:
Srbija Danas/ Kurir
automobil
automobil / Izvor: Profimedia

Od ovoga su svi strepeli.

Taman kada se tržište automobila malo relaksiralo i snabdevanje novim vozilima postalo ažurnije i brže, pa samim tim porasla i prodaja, stižu ne tako dobre vesti od čelnika automobilskog giganta Stellantis.

NEVEROVATNO: Ukradena tri superluksuzna modela automobila u po' bela dana

NEVEROVATNO: Ukradena tri superluksuzna modela automobila u po' bela dana

ŠOKANTNO: Vozač u Kini napao BMW svojim CHIRON MODELOM i oštetio skupoceni HIPERAUTOMOBIL

ŠOKANTNO: Vozač u Kini napao BMW svojim CHIRON MODELOM i oštetio skupoceni HIPERAUTOMOBIL

ŠTA KADA VAS UDARI NEREGISTROVANO VOZILO?

ŠTA KADA VAS UDARI NEREGISTROVANO VOZILO?

Naime, očekuje nas nova nestašica mikročipova, što je situacija od koje su svi strepeli. Kako tvrdi jedan od čelnika Stellantisa, rizik od povratka jako rastegnutog snabdevanja čipovima drastično će porasti u narednim godinama sa ubrzanim razvojem softvera za automobile.

Stellantis očekuje da će ponovo doći do nestašice mikročipova zbog rastuće potražnje za električnim vozilima u vreme povećanog geopolitičkog rizika, što trenutni predah u snabdevanju čini kratkotrajnim.

- Rizik od povratka krize u snabdevanju poluprovodnicima će se dramatično povećati tokom narednih godina zbog ubrzanog razvoja automobilskog softvera - izjavio je Joakim Kaman, koji nadgleda snabdevanje mikročipovima za ceo Stellantis.

On je dodao da je u poslednje dve godine ogromna raznolikost mikročipova dovela do velikog broja problema, jer kada se reši jedan problem, pojavi se drugi. S obzirom da Stellantis prelazi na električna vozila koja zahtevaju složenije čipove, svaka nestašica "može da utiče ne samo na jednu ili dve naše fabrike, već na možda pet, šest ili sedam".

Kriza sa nestašicom mikročipova pogodila je automobilsku industriju nedugo nakon početka pandemije kovida 19. Iako se sada misli da je nestašica iza nas, kapacitet proizvodnje čipova je i dalje ograničen i to usred povećanog geopolitičkog rizika nakon što je Kina odlučila da ograniči izvoz dva metala koji se koriste u industriji poluprovodnika i električnih vozila.

Prema rečima Kamana, ograničenja Kine na izvoz galijuma i germanijuma su možda čak i nešto preko čega može da se pređe, ali su rastuće tenzije sa Kinom definitivno faktor koji bi mogao da dovede do nove krize. Zbog nestabilnosti u regionu, Stellantis želi da se sve manje oslanja na čipove iz Kine i Tajvana.

Kako bi smanjio rizik od nestašice, Stellantis je potpisao ugovore o snabdevanju i sa kompanijama Infineon Technologies, NXP Semiconductors i Qualcomm, a napravljena je i baza podataka o mikročipovima sa planovima narudžbi koji se protežu godinama u budućnost.

Stellantis očekuje da će potrošiti oko 10 milijardi evra do 2030. godine za obezbeđivanje različitih vrsta poluprovodnika.