scattered clouds
26°C
01.06.2024.
Beograd
eur
117.1015
usd
108.2069
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan
Podešavanja Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan

Mnogi procenjuju KVALITET AUTOMOBILA na osnovu zvuka zatvaranja vrata, a koliko je to merodavno?

02.09.2020. 22:20
Piše:
Srbija Danas/nezavisne.com
vrata automobila
vrata automobila / Izvor: Foto: Youtube Printscreen/ Lexus UK

Zvuk izduvnog sistema nije jedini bitan za stvaranje utiska o automobilu.

Kada su zvukovi na automobilu u pitanju, korisnicima je zvuk izduvnog sistema verovatno najvažniji, a zatim su tu i oni neželjeni koje ne želimo nikako da čujemo.

Tu se misli na kojekakve "cvrčke" plastike, zujanje ventilatora i škripu ogibljenja.

Međutim, zvuk kojem proizvođači pridaju veliku pažnju je i onaj koji generišu vrata kada ih zatvorite.

Kako piše Mel magazine, zvuk zatvaranja vrata je jedan od najvažnijih za inženjere prilikom projektovanja automobila.
Taj zvuk, koji dolazi kao posledica "spajanja" dve površine, mora da bude lišen zveketa.
Mora biti prigušen, ali takav da odaje utisak čvrstine i kvaliteta. I sada sledi razočaranje, jer je taj zvuk u većini slučajeva - lažan, baš kao što je u nekim slučajevima i zvuk motora koji se veštački generiše i emituje preko zvučnika automobila.

vrata automobila
vrata automobila / Izvor: Foto: Youtube Printscreen/ Lexus UK

Razlog za to je što bi visoki metalni tonovi, prema rezultatima brojnih studija u okviru psihoakustike, ostavili kod korisnika utisak lošijeg kvaliteta. Zato se pri konstrukciji vrata koriste brojni materijali i neka dizajnerska rešenja, a sve kako bi bilo se dobilo više "basa".

Deo zasluga pripada gumenim kederima na vratima, ali mnogo više ide na račun oblikovanja samih površina kako bi se generisao odgovarajući zvuk.

Isto važi i za same bravice, čiji "klik" mora biti uverljiv, ali ne i preglasan.
Psihoakustika i povezanost zvuka zatvaranja vrata i kvaliteta u auto-industriji su na značaju dobili u poslednjih desetak godina, a to se opet poklopilo sa konstantnim promenama u konstrukciji vozila, diktiranim strožijim bezbednosnim standardima.