scattered clouds
14°C
24.04.2024.
Beograd
eur
117.1661
usd
109.9635
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan
Podešavanja Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan

SPORO IM JE 130km/h! nemci se pobunili protiv ogranilenja BRZINE, traže i dalje mogućnost da voze 200 na sat

14.09.2021. 20:00
Piše:
Srbija Danas
brzina
brzina / Izvor: Shutterstock
Šta mislite o tome?

U Nemačkoj se ne stišava rasprava o uvođenju ograničenja brzine od 130 km/h na deonicama auto-puteva na kojima trenutno nema ograničenja.

Ali, za mnoge vozače ograničenje brzine od 130 km/h ne bi trebalo da predstavlja veliku promenu.

Naime, prema studiji Instituta za nemačku privredu (IW) u Kelnu, većina vozača ionako vozi sporije na auto-putu.

Stručnjaci su za ovo istraživanje koristili podatke u realnom vremenu sa deonica bez ograničenja brzine. Podaci stižu iz automatizovanih stanica za brojanje saobraćaja auto-puteva u regiji Severna Rajna-Vestfalija, u periodu od sredine maja do kraja avgusta.

Čak i bez ograničenja brzine, 77 odsto automobila na auto-putevima vozilo je sporije od 130 km/h.

autoput
autoput / Izvor: Profimedia/ilustracija

Dvanaest odsto kretalo se brzinom od 130 do 140 km/h, dok je devet procenata vozilo brzinom između 140 i 160 km/h.

Prema studiji, manje od dva odsto vozača putovalo je brzinom većom od 160 km/h.

Autori vide rezultate analize kao dokaz da bi opšte ograničenje brzine imalo malo uticaja na emisije CO₂ u saobraćaju i broj teških nesreća – jer su mnogi vozači ionako vozili ispod projektovanog ograničenja.

Sa druge strane, analiza sugeriše da bi otpor stanovništva prema ograničenju brzine verovatno bio mnogo manji nego što se ranije pretpostavljalo – jer promena za većinu ne bi bila tako velika.

 

Piše:
Srbija Danas
14.09.2021. 20:00