clear sky
17°C
30.04.2024.
Beograd
eur
117.1205
usd
109.1422
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan
Podešavanja Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan

Nemci protiv carina na kineske električne automobile

16.04.2024. 16:23
Piše:
Srbija Danas/Telegraf
Geely Coolray
Geely Coolray / Izvor: Srbija Danas/Milana Pavković

Nemačko udruženje automobilske industrije (VDA) pozvalo je na spremnost za uključivanje u dijalog obe strane kako bi se izbegla šteta za razvoj sektora.

Nemački proizvođači automobila protive se mogućim evropskim kaznenim carinama na uvoz električnih automobila iz Kine.

Nemačko udruženje automobilske industrije (VDA) pozvalo je na spremnost za uključivanje u dijalog obe strane kako bi se izbegla šteta za razvoj sektora.

- Protivsubvencijske mere, kao što su dodatne carine, ne bi rešile izazove za evropsku i nemačku autoindustriju. Naprotiv, svrha kompenzacijskih carina koje predviđa Evropska komisija mogla bi brzo imati negativan efekat - rekla je predsednica VDA Hildegard Miler za nedeljno izdanje novina Die Welt.

Prema njenim rečima, trgovinski sukob takođe bi ugrozio transformaciju prema elektromobilnosti i digitalizaciji.

Od prošle jeseni Evropska komisija istražuje da li električni automobili u Kini imaju nezakonite subvencije. Prema Komisiji, kineska električna vozila obično su oko 20 odsto jeftinija od modela proizvedenih u EU, piše Seebiz.

Antisubvencijska istraga sada bi mogla dovesti do nametanja kaznenih carina. Preliminarna objava komisije planirana je do 5. juna.

Prema Centru za automobilska istraživanja sa sedištem u Duizburgu, nemački proizvođači automobila prodaju 30%-40% svoje proizvodnje na kineskom tržištu.

U slučaju evropskih kaznenih carina, ti proizvođači bi mogli da budu prva meta mogućih kineskih protivmera.