clear sky
17°C
27.04.2024.
Beograd
eur
117.1527
usd
109.2537
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan
Podešavanja Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan

NOVI PROPISI ZA UVOZ POLOVNJAKA: Evo šta vas očekuje ukoliko odlučite da uvezete polovan auto

25.01.2021. 15:54
Piše:
Srbija Danas/Telegraf
polovni automobili
polovni automobili / Izvor: Profimedia/ilustracija

Iako je prodaja novih automobila opala za oko 25 odsto, broj polovnih vozila uvezenih u Srbiju je ostao gotovo isti

Prosečna starost vozila u Srbiji iznosi 17 godina. Prodaja novih vozila je opala za oko 25 odsto, ali broj polovnih vozila uvezenih u Srbiju ostao gotovo isti.

Međutim, ukoliko se pooštri regulativa u vezi sa tehničkom ispravnošću vozila, može doći do smanjenja uvoza starijih vozila, smatra Aleksandra Graovac iz Srpske asocijacije uvoznika automobila.

Govoreći za televiziju N1 o aktuelnom problemu zagađnja, novim propisima o emisijama izduvnih gasova i popularizaciji električnih vozla, Graovac je rekla da automobilska industrija jeste zagađivač, ali ne jedan od najvećih.

- Automobilska industrija godinama radi na tome da se emisije izduvnih gasova koje proizvode automobili smanjuje. To je problem kod starijih vozila kod kojih je ta emisija nekontrolisana - kaže Graovac i podseća da se automobilska industrija obavezala da će do 2030. godine  smanjiti emisije izduvnih gasova za 60 odsto.

Automobili
Automobili / Izvor: Profimedia

- Jako je teško da se to ispuni ukoliko se ne okrene drastično proizvodnji ekološki podobnijih vozila tj. vozila sa manjom emisijom izduvnih gasova - ocenjuje ona.

Zato ističe da je uredba Ministarstva životne sredine o subvencionisanju električnih i hibridnih vozila pozitivan korak.

- Ali i dalje ne možemo očekivati veću prodaju, recimo, električnih vozila zbog toga što infrastruktura ne prati taj deo - kaže Aleksandra Graovac i dodaje da je potrebno preispitati i sistem registracije.