clear sky
21°C
16.05.2024.
Beograd
eur
117.1192
usd
107.5969
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan
Podešavanja Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan

PROFIT PRE ELEKTRIFIKACIJE: McLaren zna prioritete

23.07.2023. 14:57
Piše:
Srbija Danas/ B92
McLaren
McLaren / Izvor: Profimedia

O tome će razmišljati kasnije.

McLaren će nastojati da proširi ponudu izvan game svojih modela sa centralnom smeštenim motorom, ali ne pre 2028. godine. Govoreći za britanski Autocar na Goodwood festivalu brzine, izvršni direktor McLarena Majkl Lajters je rekao da su neposredni prioriteti kompanije da se završi reorganizacija i dokapitalizacija "kako bi se kompanija dovela na pravi put ka profitabilnosti". To je i odgovor na pitanje kako napreduju planovi za dugo očekivani crossover.

VELIČINA IPAK NIJE BITNA: Alfa će ponuditi dve grupe režima vožnje

VELIČINA IPAK NIJE BITNA: Alfa će ponuditi dve grupe režima vožnje

KOJI SU RAZLOZI ZA OVAJ PROPUST? Srbija još uvek prati blagi uzlazni trend u korišćenju ovih vozila

KOJI SU RAZLOZI ZA OVAJ PROPUST? Srbija još uvek prati blagi uzlazni trend u korišćenju ovih vozila

KAMPERI I KAMP PRIKOLICE: Velika želja mnogih AVANTURSITA, sve što treba da znate pre kupovine

KAMPERI I KAMP PRIKOLICE: Velika želja mnogih AVANTURSITA, sve što treba da znate pre kupovine

- Ako smo na pravom putu ka profitabilnosti, razmišljaćemo o proširenju u svim segmentima. Mi to zovemo zajedničko izvođenje - a to može da bude sve što ima više od dvoja vrata i/ili više od dva sedišta.

- O tome ćemo razmišljati kasnije. Nismo doneli odluku o tome. To je svakako poslovna prilika za nas. Ali to ne vidim u bliskoj budućnosti. Ako uzmete u obzir ono što sam rekao – dokapitalizaciju i zatim prelazak ka profitabilnosti plus vreme razvoja [automobila] – to neće biti pre 2028.

Fokus je sada na radu sa postojećim akcionarima "na dokapitalizaciji kompanije radi finansiranja i restrukturiranja" kako bi joj se omogućilo da se vrati u profitabilnost.

Dok ovaj posao traje, "2023. će biti teška godina" za prihode i profitabilnost, jer paralelno sa ovom strukturom i finansijskim radom Lajters radi na poboljšanju kvaliteta McLaren automobila, što znači da njegova fabrika u Vokingu ne radi punim kapacitetom.

Hibridni superautomobil Artura još nije u potpunosti dostigao svoj puni proizvodni kapacitet, rekao je Lajters, priznajući da će to izazvati kašnjenja isporuka, uključujući lansiranje u SAD. Međutim, ovo je bilo važno "pošto je Artura fantastičan automobil i ne želimo da narušimo imidž rizikujući" isporukom automobila koji nisu sa traženim kvalitetom. "Još uvek moramo da 'pojačamo' našu organizaciju i lanac snabdevanja u vezi s tim." Do danas je inače isporučeno oko 500 Artura.

Prve isporuke modela 750S (koji zamenjuje 720S) očekuju se krajem ove godine. Automobil je već rasprodat do kraja 2024.

Lajters veruje da kompanija i dalje može da raste na tržištu superautomobila, ne kroz obim, već uz povećane cene i "više specijaliteta".

O budućim električnim modelima, Lajters je rekao da postoje tri stuba u liniji kompanije i budućim planovima: modeli sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem, hibridi i EV. 750S i Artura se nalaze u prva dva stuba, respektivno, a Lajters kaže da očekuje da će hibridi činiti 90% McLarenove prodaje za pet godina.

Što se električnih modela tiče, on je rekao da firma "nije htela da napravi automobil težak 2000 kg i sa 2000 KS jer to svako može da uradi" i umesto toga, ako je trebalo da lansira električni automobil, on bi morao da bude "uporediv sa 750S težinom". Dodao je: - Radimo na konceptima i imamo zaista uzbudljive ideje oko toga, a ako s vremenom bude tu, mora da nadmaši ono što možemo da uradimo sa SUS-om. Ovaj poslednji komentar se ne odnosi samo na performanse, već i na to kako automobil vozi, i na emocionalno iskustvo za vozača.