light rain
19°C
28.04.2024.
Beograd
eur
117.1527
usd
109.2537
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan
Podešavanja Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan

SUROVI ŠAMAR RELNOSTI ZA GIGANTA: Zašto polovni Golf hibrid ne zanima nikog?

04.12.2020. 21:36
Piše:
Srbija Danas/b92.net
Folksvagen
Folksvagen / Izvor: Profimedia

Baš kao u Srbiji, VW Golf je izuzetno popularan i tražen polovnjak u Hrvatskoj. Ipak, jedna verzija ni kod naših suseda nema prođu, o čemu piše Jutarnji list.

Polovni plug-in hibridni Golf GTE ima performanse skoro kao GTI model i a malo troši, ali TDI je i dalje "majka", jer kupci beže od polovnjaka sa baterijama.

Baš kao u Srbiji, VW Golf je izuzetno popularan i tražen polovnjak u Hrvatskoj. Ipak, jedna verzija ni kod naših suseda nema prođu, o čemu piše Jutarnji list.

Polovni Golf dizelaš će relativno brzo naći novog vlasnika, benzinski malo teže, a hibridni – veoma teško.

Dobro to znaju svi koji prodaju polovni hibrid, čije prokletstvo su strahovi mogućih kupaca od skupog održavanja, ali i pitanje kako će ga jednom prodati, kad za to dođe vreme? A prvo je povezano sa drugim, piše hrvatski Jutarnji.

Da demistifikujemo: veliki servis na 100.000 kilometara košta maksimalno 1.200 kuna (160 evra), kao za običan Golf TSI, i na njemu se obavlja uobičajen malo veći servis.

Na električnom sklopu, koji ima garanciju od osam godina ili 160.000 kilometara (nijedan polovni GTE još nije dostigao tolike godine a retko koji toliku kilometražu), praktično se nema šta servisirati, obavlja se samo preventivna kontrola.

Mogući "šokovi" eventualno mogu, ali i ne moraju, nastati tek jednom u budućnosti, kad će se GTE početi približavati granici izvoženosti: eventualna zamena modula baterije novim (mora ići u paru) košta 20.000 kuna (2.650 evra), na šta ide još trošak zamene kućišta od 14.415 kuna (1.910 evra).

Treba li, pak, menjati celu bateriju, što se u normalnim uslovima korišćenja može očekivati tek za mnogo godina, zamena novom košta 92.415 kuna (12.250 evra!).

Cifre da se smrzneš, no bez obzira što su to tek preporučene cene ovlašćenih servisa, po pravilu na kraju uvek niže, u većini slučajeva biće to kraj životnog veka celog automobila.

Inače, hibridni Golf GTE je u startu skuplja, ali funkcionalno praktičnija i štedljivija plug-in varijanta, što znači da uz 1.4 turbo-benzinski motor od 150 KS i elektromotor od 75 kW (102 KS) ima bateriju kapaciteta 8,8 kWh, koju je uz regenerativno punjenje u vožnji moguće dopunjavati i na punjsčima ali i kućnim utičnicama.

Sa ukupnom snagom od 204 "konja" i maksimalnim obrtnim momentom od 350 Nm, te prosečnom potrošnjom oko pet litara, s time da se prvih 40-ak kilometara može voziti pretežno na struju pa potrošnja pada na nestvarnih oko 3 litra, GTE predstavlja spoj sportske i ekološke priče.

Sa jedne strane performansama i opremom koji asociraju na GTI/GTD model, a sa druge potrošnjom koja je normalnom vožnjom manja od dizelaša.

Vozački i prostorni ambijent razlikuje se u samo par detalja u odnosu na GTI ili GTD: umesto obrtomera nalaze se pokazatelji rada hibridnog sistema, zbog baterija težina je veća za 120 kilograma, prtljažnik manji za 108 litara (272 litre), a rezervoar benzina za 10 litara (40 litara).

Čvrsta izrada, robusni materijali i utisak izdržljivosti i trajnosti potpuno je identičan klasičnim, bogato opremljenim Golfovima. Malo veća težina jedva da se oseti i ne remeti bitno uobičajeni Golfov nivo stabilnosti, dinamike i udobnosti.