OPASNO: Vožnja u ovakvim uslovima može dovesti do VEOMA SKUPIH posledica (VIDEO)
Postoji realna opasnost da vozilo izleti sa puta.
Prilikom trenutnih vremenskih prilika kolovoz je često vlažan, čak i potopljen. Vožnja po takvim putevima i nije baš preporučljiva da ne bi došlo do akvaplaninga.
BUDITE OBAZRIVI: Suvozač ovo NIKAKO ne sme da radi, jer ozbiljno POVEĆAVA RIZIK od nesreće
STRUČNJACI UPOZORAVAJU: Ako osetite OVAJ MIRIS odmah NAPUSTITE auto!
TREBA ZNATI: Evo zašto "dizelaši" imaju veći obrtni momenat od benzinaca (VIDEO)
Akvaplaning je pojava koja nastaje u slučaju kada vozilo svojom težinom ne može da istisne veliku količinu vode koja se nakuplja ispod pneumatika tokom vožnje po mokrom kolovozu.
U ovakvim situacijama automobil gubi upravljivost, a kolovoz postaje klizav poput zaleđenog puta. Pri kritičnoj brzini (već iznad 55km/h) dolazi do gubitka kontakta sa podlogom i postoji realna opasnost da vozilo izleti sa puta.
Nažalost, mnogi vozači, a naročito oni neiskusni, nisu svesni kolika opasnost vreba od akvaplaninga.
Jedan od najvažnijih faktora koji mogu dovesti do akvaplaninga jeste brzina kretanja vozila, što se većom brzinom kreće vozilo to je prijanjanje na mokrom putu lošije i veća je mogućnost da dođe do akvaplaninga, jer guma mora da izbaci veću količinu vode.
Naravno, u ovakvoj situaciji je bitna i dubina vode, jer što je ona veća lakše će doći do gubitka prijanjanja vozila za podlogu.
Postoji jedna bitna stvar koju ne smete dozvoliti da vam se desi u takvoj situaciji, a to je da krenete da paničite. Ukoliko se uspaničite, verovatno ćete uraditi jednu od dve stvari koje nikako ne bi smeli, a to je da počnete naglo da kočite ili da pravite nagle pokrete volanom.
Ukoliko počnete da gubite kontrolu nad vozilom, nemojte naglo pritiskati kočnicu, jer time gubite i poslednju šansu da guma ispumpa vodu. Laganim oduzimanjem gasa smanjite brzinu i čvrsto držite upravljač dok gume ne počnu ponovo da prijanjaju za podlogu.
Za vozila koja poseduju ABS kočioni sistem, u ovakvim situacijama se preporučuje blago okretanje upravljača i normalno kočenje (kontinualnim pritiskom), jer će elektronski sistem dozirati neophodnu silu kočenja, a pri tom neće blokirati točkove.
Vozite bezbedno i prilagodite brzinu uslovima na putu.