clear sky
24°C
29.04.2024.
Beograd
eur
117.1205
usd
109.1422
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan
Podešavanja Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan

VOŽNJA NA STRUJU PRLJAVIJA OD DIZELA: Istraživanje dalo neočekivane rezultate!

23.04.2019. 10:49
Piše:
Srbija Danas
Električni automobil
Električni automobil / Izvor: Profimedia

Stručnjaci predlažu metan kao gorivo!

Iako se reklamira kao vožnja bez ikakve emisije izduvnih gasova, električni automobili ipak zagađuju sredinu – najpre tokom procesa proizvodnje, a zatim i tokom punjenja baterija strujom koja se i dalje u većini slučajeva proizvodi sagorevanjem uglja.

Američko istraživanje pokazalo je da mali gradski benzinac manje zagađuje životnu sredinu od Teslinog modela S, a druga studija dokazala je da su električna vozila u Kini dovela do povećanja zagađenja. U oba slučaju, glavni krivac je neekološka proizvodnja struje.

Sada je i jedno nemačko istraživanje dovelo u pitanje ekološku prihvatljivost električnih automobila, ukazavši da oni pomažu klimi samo na papiru i da su, u stvari, gori za okolinu od dizel vozila, piše portal Seebiz.eu.

Elektromobil
Elektromobil / Izvor: Profimedia

Kristof Buhal, profesor fizike iz Kelna, sastavio je izveštaj s kolegama Hans-Diterom Karlom i Hans-Vernerom Sinom za Ifo Institut za ekonomska istraživanja.

Kad se emisije ugljen-dioksida iz proizvodnje baterija i neobnovljivih metoda korišćenih da se proizvede električna energija u Nemačkoj uzmu u obzir, električni automobil opterećuje klimu 11 do 28 posto više od dizel automobila, iznosi se u studiji, prenosi Hina.

Mnogo energije se koristi za obnavljanje i procesiranje litijuma, kobalta i mangana koji se koristi za automobilske baterije. Tako samo baterija za Tesla Model 3 proizvodi 11 do 15 tona ugljen-dioksida, navodi se u studiji.

HOĆETE DUGU VOŽNJU ZA MALE PARE?! Ovih 5 modela imaju najveću rezervu goriva

HOĆETE DUGU VOŽNJU ZA MALE PARE?! Ovih 5 modela imaju najveću rezervu goriva

CRVENI LEPOTAN! Novi MERCEDESOV model PLENI poglede! (VIDEO)

CRVENI LEPOTAN! Novi MERCEDESOV model PLENI poglede! (VIDEO)

Kada je pravi trenutak da PRODATE svoj auto?

Kada je pravi trenutak da PRODATE svoj auto?

Ako ovom podatku, doda životni vek baterije od 10 godina i kapacitet da se pređe 15.000 kilometara godišnje, to bi značilo da Model 3 izbacuje 73 do 98 grama ugljen-dioksida na kilometar, prema autorima.

Kada se u obzir uzme i emisija CO2 iz elektične mreže Teslin model emituje između 156 i 181 gram CO2 na kilometar, dok benzinski Mercedes E 300 (245 KS) izbaciju 181 g/km, a E 200 d (150 KS) samo 118 g CO2/km.

Autori studije kažu da bi, umesto električnih automobila, trebalo razmišljati o metanu kao gorivu, čijem se sagorevanjem izbacuje za trećinu manje ugljen-dioksida u prirodu.