clear sky
19°C
11.05.2024.
Beograd
eur
117.1305
usd
108.6856
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan
Podešavanja Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan

AVION IZVAN SVAKOG VREMENA: NASA napravila NAJSAVREMENIJU letelicu za putnike! (FOTO)

19.09.2016. 09:24
Piše:
Tanjug
prozor aviona
prozor aviona / Izvor: Profimedia/ilustracija

Trošiće upola manje goriva.

NASA razvija putnički avion D8 "dupli mehur", koji će u poređenju sa današnjim avionima tog tipa trošiti upola manje goriva, prenosi Sputnjik.

Kako navodi, NASA razvija putnički avion sa radikalnim najsavremenijim tehnološkim dizajnom u saradnji sa kompanijom "Aurora flajt sajansis" (Aurora Flight Sciences) i MIT.

PROMENE ZA GRAĐANE SRBIJE: Ako se UHVAĆENI U ŠVERCU ili dobijete KAZNE ZA PARKING, očekujte SLEDEĆE!

Avion sa dvostrukim trupom prvi put je počeo da se razvija 2008. godine. 

NASA je izdvojila nekih 2,9 miliona dolara za izradu prototipa u prirodnoj veličini za testiranje futurističkog putničkog aviona, nadajući se da će pravi avion ući u upotrebu 2027. godine. 

Sa maksimalnom brzinom od oko 936 kilometara na čas i naprednim aeronautičkim dizajnom i napajanjem, omogućiće se smanjenje potrošnje goriva za nekih 50 odsto u poređenju sa današnjim putnickim avionima. 

Konstruktori tvrde da će D8 za let od Los Anđelesa do Njujorka potrošiti 7.930 litara goriva manje. 

ORBAN ZOVE 50.000 RADNIKA U MAĐARSKU: Najbolje od svega je što će stranci imati prednost pri zapošljavanju

Majkl Rodžers iz NASA istraživackog centra "Ejms" kaže da će veliki deo efikasnosti u potrošnji goriva biti rezultat najsavremenijeg dizajna krila. 

- Ideja je da se preuzme deo podizanja koji se inače dobija preko krila i pokuša da se pomeri na trup. Druga stvar koja je urađena je za omogućavanje laminarnog protoka na letelici da se smanji raspon krila - objasnio je Rodžers. 

Fokusiranje na efikasnost i ultramoderno aerodinamičko istraživanje, tim NASA, MIT i "Aurore" se nada da će kod nove generacije putničkog aviona postići znatno niže troškove.