To podrazumeva i besplatnu popravku u slučaju da s uređajem ne bude sve u redu.
Iako bi ova usluga trebalo da bude garantovana, to u praksi baš i nije uvek slučaj. Zbog toga su kupci često zbunjeni kada im se kaže da na neke popravke nemaju pravo.
Prema našem zakonu popravka tehničke robe može se obaviti u roku od 30 dana, kazao je Nenad Bumbić, iz udruženja Zaštita potrošača u emisiji 150 minuta.
On navodi da je ranije to bio takozvani primeren rok, pa se raspravljalo o tome šta se pod tim rokom podrazumeva.
- Ako vam ne radi klima uređaj tokom leta i onda servis tumači da je primeren rok 60, 70 dana, a vi mislite da je kraći. Suštinski, potrošači do 30 dana ovog roka nemaju nikakve zakonske mogućnosti da ubrzaju bilo kakvu popravku - priča Bumbić.
Uopšteno govoreći, zakonski rok garancije za belu tehnike je dve godine. Sve preko toga je period garancije koji je potpuno dobrovoljna stvar trgovca ili uvoznika.
- Ono što je važno da znate jeste da, kada prođu te dve godine garancije, u suštini zakon ne pomaže, to je stvar kako je trgovac naveo, kako je naveo uvoznik... - kaže on.
Tokom dve godine garancije kupac ima pravo na popravke. Ukoliko uređaj ne može da se popravi trgovac je dužan da kupcu obezbedi novi, ali samo ako se ne radi o sitnom kvaru.