ČUVENA "BUBA" ODLAZI U ISTORIJU! Kraj proizvodnje posle osamdeset godina
To će označiti kraj puta za vozilo koji je bilo simbol mnogih stvari tokom svoje osamdesetogodišnje istorije, od 1938. godine.
Ovaj automobil bio je deo najmračnijih trenutaka Nemačke i nikada realizovanog nacističkog projekta, a potom simbol nemačke ekonomske posleratne obnove i uspona srednje klase.
Fantastičan hotel, peščana plaža, uz popust do 42%: Ako planirate leto u Grčkoj, ovo je IDEALNA PONUDA za vas
DRŽAVA POMAŽE MLADIM POLJOPRIVREDNICIMA: Evo u šta je NAJBOLJE ULOŽITI i šta će vam doneti NAJVEĆU ZARADU
Nosio sam cipele 200 metara i raspale su se - otišao sam da ih reklamiram, a tamo me je tek sačekao ŠOK!
"Buba" je bila primer globalizacije, pošto je prodavana svuda i postala je prepoznatljiva širom sveta, a u SAD je tokom šezdesetih bila amblem kontrakulture.
Iznad svega, ovaj automobil ostaje prepoznatljiv u istoriji dizajna, poput boce "koka-kole", preneo je AP.
Originalni dizajn je delo austrijskog inženjera Ferdinanda Poršea, koji je bio angažovan da realizuje projekat diktatora Adolfa Hitlera o "narodnom automobilu", po ugledu na "ford model t" u Americi.
"Folksvagenova" fabrika je 1949. godine, pod nadzorom britanskih okupacionih snaga, preneta u vlasništvo nemačke vlade i pokrajine Donja Saksonija, koja je i danas delimični vlasnik kompanije.
Do 1955. godine proizvedena je milionita "buba" u Volfsburgu. Najvažnije strano tržište za ovaj model postale su SAD, gde je 1968. godine prodato 563.522 primerka, odnosno 40 odsto godišnje proizvodnje.
Srbi na hranu troše manje nego u EU, dok za JEDNO izdvajamo više nego Turci i Crnogorci
ŠANSA ZA RADNIKE IZ SRBIJE: Ovo su najtraženiji POSLOVI na primorju, a evo ko zarađuje čak 2.000 evra mesečno
Želite da se borite za BIP: Spremite 15 miliona dinara!
Proizvodnja u Volfsburgu okončana je 1978. godine, sa dolaskom novih modela, poput "golfa". "Buba" nije nestala, pošto je njena proizvodnja u Meksiku trajala od 1967. do 2003. godine.
"Nova buba", modernizovana verzija u retro stilu, napravljena na platformi "golfa", stigla je na tržište 1998. godine pod nadzorom direktora "Folksvagena" Ferdinanda Piha, praunuka Ferdinanda Poreša.
Poslednji primerak iz završne serije od 5.961 automobila završiće u muzeju posle ceremonije u Puebli 10. jula, kada će biti obeležen kraj proizvodnje.
U ovom gradu se na posao ĐUBRETARA čeka punih SEDAM GODINA, a evo i zbog čega (VIDEO)