clear sky
4°C
20.04.2024.
Beograd
eur
117.1474
usd
110.1009
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan
Podešavanja Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan

NAJVEĆE SVETSKE KOMPANIJE U IGRI: Evo koje firme bi da rukovode beogradskim aerodromom!

02.08.2016. 10:54
Piše:
Srbija Danas/ Novosti.rs
aerodrom Nikola Tesla
aerodrom Nikola Tesla / Izvor: Srbija Danas
Čak osam kandidata pokazalo želju za upravljanjem ili partnerstvom sa beogradskim aerodromom. Na listi zainteresovanih francuski "Vinči" i "Buig", nemački "Fraport", tri firme iz Kine i dve iz UAE.

Za upravljanje beogradskim aerodromom "Nikola Tesla" zainteresovane su najveće svetske kompanije iz te oblasti.

U taj posao želi da uđe francuski "Vinči", vlasnik osam aerodroma u Portugaliji, nemački "Fraport", u čijem je vlasništvu aerodrom u Ljubljani, francuski "Buig", koji upravlja aerodromom u Zagrebu, dve kompanije iz Ujedinjenih Arapskih Emirata, tri iz Kine...

VOJNO-EKONOMSKA SARADNJA: Kineska kompanija ulaže u srpsku odbrambenu industriju

- Još uvek nije doneta odluka o budućem načinu upravljanja beogradskom vazdušnom lukom -navodi  izvor iz Vlade Srbije.

 - Privatizacioni savetnik, po dosadašnjim sagledavanjima, najverovatnije će predložiti raspisivanje tendera za koncesiju beogradskog aerodroma, budući da većina tih objekata u svetu funkcioniše na taj način.

aerodrom Nikola Tesla
aerodrom Nikola Tesla / Izvor: Srbija Danas

Koncesionim aktom, firma koja bi pobedila na tenderu upravljala bi beogradskim aerodromom "Nikola Tesla" narednih 25 do 30 godina, mada se taj rok može produžiti i na pola veka. Po rečima našeg sagovornika, drugi model je privatizacija, a treći, koji je najmanje izvesan, jeste javno-privatno partnerstvo.

- Za bilo koji model upravljanja da se odluči privatizacioni savetnik, reč je o sumi koja se kreće u rasponu od 100 miliona do pola milijardi dolara - dodaje izvor. 

- Jer, firma koja bude dobila zeleno svetlo da upravlja aerodromom biće u obavezi da izgradi novu ili proširi postojeću pistu, napravi hotel, garaže, kargo centre...

REFORMA DALA REZULTATE: Izdato najviše građevinskih dozvola u poslednjih 10 godina

Razmatra se se i mogućnost izgradnje potpuno nove železničke veze aerodroma sa gradom.

- U tom slučaju, bilo bi neophodno obaviti eksproprijaciju zemljišta u okolini aerodroma, ali bi se na taj način postigla potpuna infrastrukturna opremljenost, čime bi se beogradski aerodrom svrstao u red najboljih i najopremljenijih u Evropi - zaključuje sagovornik.

Piše:
Srbija Danas/ Novosti.rs
02.08.2016. 10:54