Građani, pažnja, objavljene su važne informacije! Ovo su OBAVEZE POSLODAVCA za vreme vanrednog stanja
Uredba o organizovanju rada poslodavaca za vreme vanrednog stanja, kojom se utvrđuje rad van prostorija i od kuće, koja uvodi zabranu službenih putovanja i definiše obaveze oko zaštita zdravlja zaposlenih, koju je Vlada Srbije donela 15. marta, objavljena je danas u Službenom glasniku.
OPORAVAK ĆE TRAJATI GODINAMA: Evo koliko će zbog pandemije pasti bruto domaći proizvod EU
Kineski multimilijarder DONIRAO EVROPI 2 miliona maski: Apeluje na udruživanje javnosti
PROIZVOĐAČI MASKI POČINJU DA RADE U TRI SMENE: Umesto 15.000, na nedeljnom nivou će stizati i do dva puta više
- Za vreme vanrednog stanja poslodavac je dužan da omogući zaposlenima obavljanje poslova van prostorija poslodavca na svim radnim mestima na kojima je moguće organizovati takav rad u skladu sa opštim aktom i ugovorom o radu - navodi se u Uredbi.
Kao oblici ovakvog rada navode se rad na daljinu i rad od kuće.
U Uredbi se navodi i da ako opštim aktom i ugovorom o radu nije predviđen ovakav način rada, poslodavac može rešenjem omogućiti zaposlenom obavljanje poslova van prostorija poslodavca "ukoliko mu to organizacioni uslovi dozvoljavaju".
Rešenje obavezno mora sadržati trajanje radnog vremena i način vršenja nadzora nad radom zaposlenog, a poslodavac je dužan da vodi evidenciju o zaposlenima koji obavljaju rad van prostorija poslodavaca.
Poslodavci čija je delatnost takva da nije moguć ovaj način organizovanja, dužan je da svoje poslovanje uskladi sa uslovima vanrednog stanja i to tako da, ukoliko je to moguće, ne iziskuje dodatna sredstva i organizuje rad u smenama kako bi što manji broj zaposlenih i drugih angažovanih lica obavljao istovremeno rad u jednoj prostoriji.
Obaveza ovakvog poslodavca je da omogući održavanje svih poslovnih sastanaka elektronskim, odnosno video linkom, video pozivom ili na drugi takav način.
Uredba poslodavca obavezuje i da odloži službena putovanja u zemlji i inostranstvu u skladu sa odlukom nadležnog organa o zabrani - odnosno privremenom ograničenju ulaska i kretanja.
Poslodavci su Uredbom obavezani da u cilju osiguranja zaštite i zdravlja zaposlenih, angažovanih i stranaka obezbedi sve opšte, posebne i vanredne mere koje se odnose na higijensku sigurnost objekta i lica u skladu sa Zakonom o zaštiti stanovništva od zaraznih bolesti.
- Za zaposlene i angažovane koji su u neposrednom kontaktu sa strankama ili dele radni prostor sa više lica potrebno je obezbediti dovoljne količine zaštitne opreme - navodi se u Uredbi.
Zbog korona virusa jedan biznis "cveta": Najprimamljivija je DOBRA ZARADA i to 400 dinara po satu
Korona virus bi mogao da ubije više firmi nego ljudi: BANKROTI prete ŠIROM SVETA
Oštar pad američke berze: Zaustavljena trgovina na Vol Stritu
Automobilski gigant obustavlja proizvodnju zbog korona virusa
Stiže podrška MMF-a: Bilion dolara zemljama za borbu protiv korone