clear sky
15°C
17.05.2024.
Beograd
eur
117.1192
usd
107.5969
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan
Podešavanja Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan

AVIO-KOMPANIJE NA JEDNOJ STVARI ZARADE MILIONE! Ako mislite da je u pitanju prodaja karata, VARATE se

27.02.2024. 08:37
Piše:
Srbija Danas
avion
avion / Izvor: Foto: Shutterstock

Avio-kompanije trećinu prihoda ostvaruju na prtljagu.

Prihodi koje međunarodne avio-kompanije ostvaruju od naknada za prtljag povećaće se na čak 33,3 milijarde dolara u 2023. i činiće skoro trećinu ukupnog prihoda od 117,9 milijardi dolara, procenjuju konsultantska kompanija "IdeWorksCompany te Cartrawler", vodeći globalni provajder usluga mobilnosti.

TALAS BANKROTA U NEMAČKOJ NE STAJE?! U januaru 2024. preko HILJADU kompanije otišlo u stečaj! Ima li rešenja za spas?Foto: Profimedia

TALAS BANKROTA U NEMAČKOJ NE STAJE?! U januaru 2024. preko HILJADU kompanije otišlo u stečaj! Ima li rešenja za spas?

OVO JE KALENDAR NERADNIH DANA U MAJU: Može i do deset slobodnih dana uz jednu "caku"kalendar

OVO JE KALENDAR NERADNIH DANA U MAJU: Može i do deset slobodnih dana uz jednu "caku"

LOŠE VESTI ZA TURISTE: Skaču cene avio-karata širom sveta, evo koliko će poskupetiavion

LOŠE VESTI ZA TURISTE: Skaču cene avio-karata širom sveta, evo koliko će poskupeti

Prihod od prtljaga je značajan izvor prihoda za avio-operatere širom sveta, a uglavnom se sastoji od tri vrste naknada - za prijavljeni prtljag, za teži prtljag i za veće komade ručnog prtljaga, koje naplaćuju i neke kompanije. Kada su u pitanju avio-prevoznici u Evropi i Severnoj i Latinskoj Americi, naplata prvog komada prijavljenog prtljaga je uobičajen izvor prihoda za kompanije, a iz analiza koje su ove kompanije napravile vidljivo je da prevoznici iz Azije uglavnom još uvek uključuju prtljag u njihovim osnovnim tarifama. Isto važi i za poznatog bliskoistočnog prevoznika "Emirates", a u Evropi se prtljag naplaćuje po ceni koja zavisi od vrste kupljene karte.

Kako prenosi "TravelDailyNews", masovno prikupljanje prijavljenog prtljaga počelo je negde 2007. i 2008. godine, kada su avio-kompanije pokušale da nadoknade visoke troškove izazvane povećanjem cena goriva. Začetnici ovog trenda su bile američke avio-kompanije, ali su ih brzo usvojile avio-kompanije širom sveta.

Iako su naknade za prtljag dugo bile glavni i najjači pojedinačni izvor prihoda za avio-kompanije, ovo je počelo da se menja tokom pandemije, kada su operateri počeli drastično da povećavaju naknade za uslugu izbora sedišta, a konsultanti procenjuju da su prihodi od ovih naknada takođe porasli na neke 30 milijardi dolara.

Naravno, naplata čekiranog prtljaga dovela je do novog trenda i izazova za avio-kompanije - putnici su, u želji da izbegnu dodatna plaćanja, počeli da povećavaju količinu prtljaga koji žele da unesu u avion kao ručni prtljag, zbog čega su kompanije počele drastično da ograničiti dozvoljenu težinu ručnog prtljaga, piše jutarnji.hr.

Srbija Danas/Jutarnji.hr