Na zajedničkoj konferenciji za novinare nakon 4. sastanka Radne grupe za koordinaciju infrastrukturnih projekata na teritoriji Vojvodine, istaknuto je da bi potpisivanje "malog Šengena“ doprinelo ekonomskoj i političkoj stabilnosti u regionu. Važno je da se sa time krene, a pozitivni efekti mogu vrlo brzo biti vidljivi.
- Mi smo previše mali kao samo, ali ukoliko smo zajedno, onda možemo da utičemo na to da, recimo baš kroz infrastrukturu, da smanjimo gužve na granicama, da utičemo na to da naša železnica može mnogo brže da prolazi ka regionu, da imamo zajednički tag. Zašto da ne? Dakle, svi ih koristimo, svi ih imamo u našem sistemu. Možemo i takvu neku stvar da uradimo - rečeno je iz resornog ministarstva.
Važna je i poseta turskog predsednika Erdogana i obeležavanje izgradnje autoputa od Beograda do Sarajeva, čija važna deonica prolazi kroz Vojvodinu, trasom Kuzmin - Sremska Rača. Za izgradnju Fruškogorskog koridora će biti zadužena kompanija "China Road and Bridge" (CRBC).
Projektna dokumentacija bi uskoro trebalo da bude gotova, radi se procena vrednosti ugovora, nakon čega će uslediti aplikacija kineskoj EKSIM banci za obezbeđivanje finansijskih sredstava.
Kapitalni projekat za Vojvodinu je i izgradnja pruge o Beograda do Subotice. Na deonici od Beograda do Novog Sada radovi bi trebalo da budu gotovi do kraja 2021, dok bi oni na deonici od Novog Sada do Subotice trebalo da počnu u martu 2022, podseća vojvođanski premijer Igor Mirović.
- Onda bi praktično u vremenu koje možemo da sagledamo, dakle do 2024. imali 200 kilometara nove, ultrabrze, savremene železničke trase koja će povezati najveće gradove u Srbiji, Beograd, Novi Sad i Suboticu i to je za Vojvodinu od ogromnog, neprocenjivog značaja - rekao je Mirović.
Takođe, prošle godine je obnovljeno oko 120 kilometara regionalnih železničkih pravaca, dok se naredne očekuje rehabilitacija oko 5.000 kilometara regionalnih, magistralnih i lokalnih puteva kroz Srbiju, od kojih veliki deo prolazi kroz Vojvodinu.
U projekat će biti uloženo oko milijardu evra.