Detaljan spisak KAMERA NA AUTO-PUTU Beograd-Niš: Vozači u zabludi, EVO KOJE PREKRŠAJE love, a nije brzina
Vozače će na auto-putu Beograd-Niš od 15. oktobra snimati 56 kamera na 14 lokacija u oba smera, a međusobna udaljenost kamera je od šest do 32 kilometra.
Saobraćajna policija će prva tri meseca testirati te kamere, a potom će, ukoliko testovi prođu kako treba, da ih koristi za kažnjavanje prekoračenja dozvoljene prosečne brzine od 130 kilometara na sat.
Reč je o kamerama koje postavlja JP "Putevi Srbije" u okviru pilot-projekta nadogradnje postojećeg naplatnog sistema na autoputu Beograd-Niš, koji predviđa, između ostalog, postavljanje video nadzora i na deonicama duž kojih nema odmarališta i benzinskih pumpi. Prema tome, vozači koji u proseku voze brže od dozvoljenih 130 na sat, neće moći nikako da izbegnu kaznu osim ako ne prave pauze u zaustavnoj traci.
Darko Savić iz "Puteva Srbije", rukovodilac ovog projekta, ističe da će najkasnije do 15. oktobra biti postavljene sve kamere na predviđenim lokacijama.
- Imaćemo ukupno 56 kamera na 14 takozvanih portala ili nosača u oba smera. Na svakom portalu imaćemo po dve kamere koje će snimati saobraćaj u sve tri trake. Recimo, u smeru Beograd-Niš kamere će biti ispred naplatne stanice Beograd u Vrčinu, zatim nakon 10 kilometara ispred naplatne stanice Mali Požarevac, pa posle sedam kilometara ispred Umčara i tako na još 11 lokacija. Zanimljivo je da između Umčara i Vodnja vozači nemaju nijedno odmaralište niti benzinsku pumpu, jedino mogu da stanu u zaustavnu traku. Slično je između Batočine i Jagodine gde ne postoji odmaralište, iako je razmak prilično dugačak, čak 22 kilometra - naglašava Savić.
Pretvaraju saobraćajnice u vodene kanale: Umesto automobilom u centru grada VOŽNJA ČAMCIMA!
STIŽE NAM ZAHLAĐENJE, MISLITE NA VREME: Evo koji vid grejanja je UBEDLJIVO NAJJEFTINIJI I NAJISPLATIVIJI
Katanac na oko 200 prodavnica: Propao još jedan modni gigant, kupci više ne idu u šoping molove
Kako se saznaje, MUP će u prva tri meseca testirati te kamere pre nego što na osnovu njih počnu da kažnjavaju neodgovorne vozače.
- Premerićemo deonice, uraditi sertifikaciju vremena i trase kako bi bilo apsolutno sigurno da su podaci dobijeni pomoću tih kamera i sistema tačni i da kazne za prekoračenje prosečne brzine danas-sutra neće pasti na sudu - ističu u MUP-u.
Inače, "Putevi Srbije" ne rade niti će raditi merenje prosečne brzine.
- Naš sistem ima mogućnost da izvrši proračun prosečne brzine kretanja svakog vozila na deonicama između tih 14 portala. Da li će se to koristiti u svrhu naplate kazne, to će odlučivati nadležni organi, odnosno policija. Mi njima naš sistem stavljamo na uslugu. Imamo sertifikovano vreme i sertifikovane trase, što znači da predmeti neće biti oborivi na sudu. Premerene su tačne deonice i od nas će MUP dobiti podatak o prosečnoj brzini kretanja svakog vozila. Da li će oni koristiti te podatke i procesuirati ih, to je na njima - objašnjava Savić i podvlači da će kamere sa stoprocentnom preciznošću beležiti registarske oznake svih vozila koja se kreću brzinom do 250 kilometara na sat.
Nije kineska: Čija je Vespa i ko sme da je kopira?
INĐIJA ĆE BITI MALI PEKING: Ova opština postaje DISTRIBUTIVNI CENTAR kineske robe za Evropu?
OTKAZANI SVI LETOVI: Slovenačka avio-kompanija podnela ZAHTEV ZA BANKROT!
Kamere koje budu postavljene neće meriti trenutnu brzinu vozila.
- To su kamere koje detektuju prolazak vozila pri čemu su povezane sa centralnim softverom sistema za naplatu putarine i sa softverom za merenje vremena u Srbiji koji je sertifikovan u Zavodu za mere. Kamera koja meri trenutnu brzinu vozila nije kamera, već radar. To ima policija i ona to radi sa presretačima. Naše mišljenje je da je sistem dobar i da je pravno održiv – podvlači Savić.
BONUS VIDEO: Kada je videla kako postupaju prema njenom ocu u bolnici, odlučila je da sve snimi i JAVNO OBJAVI NA INTERNETU (VIDEO)