few clouds
22°C
20.05.2024.
Beograd
eur
117.105
usd
107.8514
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan
Podešavanja Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan

PENZIONERI OPREZ! AKO NISTE ZADOVOLJNI PENZIJOM MORATE DA URADITE OVO: Pet ključnih koraka koje je potrebno da ispoštujete

09.05.2024. 21:20
Piše:
Srbija Danas/Kurir
Penzija
Penzija / Izvor: Shutterstock

PIO fond često nema sve dokaze kojima se potvrđuje staž.

Većina penzionera je zbunjena kada dobije rešenje o penzionisanju ukoliko je ono privremeno a da su pritom ispunili sve zakonom propisane uslove za penziju. Takva situacija se događa jer PIO fond često nema sve dokaze kojima se potvrđuje staž, tj. firme u kojima su osiguranici radili prosto nisu na vreme, ili nisu uopšte, podnele podatke koji dokazuju uplatu doprinosa.

Na tri godine je vremenski ograničeno svako privremeno rešenje o penzionisanju poslednjim izmenama Zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju. To znači da ukoliko se u tom vremenskom periodu podaci koji nedostaju iz staža ne prikupe, akontativni iznos penzije iz privremenog postaće konačan, a Fond PIO će doneti odgovarajuće rešenje po službenoj dužnosti.

Penzioner može da se žali ukoliko nije zadovoljan obračunom penzije koji mu je uradio PIO fond i to na sledeći način:

Prvi korak - Kada je reč o drugostepenom postupku, ukoliko je podnosilac zahteva nezadovoljan dobijenim rešenjem, ima pravo žalbe u roku od 15 dana od dana prijema rešenja. U svakom rešenju postoji tzv. pouka o pravnom leku.

Drugi korak - Žalba se podnosi u pisanoj formi filijali koja je donela rešenje, i to direktno na šalteru ili poštom kao preporučena pošiljka.

Treći korak - Prvostepeni organ ispituje da li je žalba dopuštena, blagovremena i izjavljena od ovlašćenog lica, pa ako utvrdi da nije - odbacuje je. Ukoliko je ona dopuštena, blagovremena i izjavljena od ovlašćenog lica, prosleđuje je drugostepenom organu na dalji postupak i odluku.

Četvrti korak - Rešenjem drugostepenog organa žalba može biti odbijena, usvojena ili delimično usvojena. Drugostepeni organ obično nalaže dalje radnje i postupak prvostepenom organu ili, ređe, sam meritorno odlučuje o pravu.

Peti korak - Spisi predmeta žalioca se vraćaju nadležnoj filijali, pri čemu je prvostepeni organ dužan da u skladu sa drugostepenim rešenjem donese odgovarajuće rešenje u prvom stepenu.

Izvor: Srbija Danas/Kurir/M.A.