clear sky
17°C
01.05.2024.
Beograd
eur
117.1117
usd
109.3684
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan
Podešavanja Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan

POZNATO JE ŠTA ĆE BITI SA CENOM GORIVA OD PETKA! Stručnjak objasnio i šta možemo da očekujemo na LETO

11.04.2022. 21:49
Piše:
Srbija Danas
benzinska pumpa
benzinska pumpa / Izvor: Profimedia

Sada je sve jasnije.

U petak se neće dogoditi neke velike promene cene dizela i benzina, jer su referentne cene derivata na svetskom tržištu stabilne. To je ocenio generalni sekretar Udruženja naftnih kompanija Srbije Tomislav Mićović.

AMERIKANCI U ČUDU: Ruska rublja sve jača, Moskva ostvarila najveći suficit još od 1994. godine

AMERIKANCI U ČUDU: Ruska rublja sve jača, Moskva ostvarila najveći suficit još od 1994. godine

EVROPA NA RUBU EKONOMSKE KATASTROFE ZBOG UKRAJINE! Moguća su dva scenarija, a nijedan ne donosi dobro

EVROPA NA RUBU EKONOMSKE KATASTROFE ZBOG UKRAJINE! Moguća su dva scenarija, a nijedan ne donosi dobro

ISPLATA NOVE DRŽAVNE POMOĆI LEŽE U PETAK! Ova grupa građana dobija novac

ISPLATA NOVE DRŽAVNE POMOĆI LEŽE U PETAK! Ova grupa građana dobija novac

- Referentne cene nafte u svetu nisu pale, ali nisu ni porasle, nego su stabilne, tako da se neće desiti neke velike promene ni u petak - rekao je Mićović gostujući na RTS.

On je objasnio da su referentne cene derivata visoke zbog toga što se prave velike zalihe dizela i kerozina, s obzirom na to da se očekuje intenzivan avio-saobraćaj tokom aprila i maja.

Mićović je rekao kako se kod nas tržište smirilo, tako da više nema povećane tražnje za derivatima.

- Poslednjih nedelja, nešto je povećana samo kupovina dizel goriva u odnosu na prethodne godine. Ja bih rekao da je to posledica činjenice da poljoprivrednici imaju mogućnost da kupuju dizel po znatno nižoj ceni i to po našoj oceni više nije gorivo koje je namenjeno samo poljoprivredi. Tu ima više goriva nego što je poljoprivredi realno potrebno, ali je to situacija koju će država u saradnji s naftnim kompanijama razrešiti - rekao je Mićović.

On je ocenio da važeća uredba o ceni derivata ne može da stabilizuje snabdevanje, već samo da drži cene nekih derivata pod kontrolom.

- Ona doprinosi smanjenju cene goriva, a tako se i zove, a za stabilnost je bitno da se administriranje što pre skloni sa tržišta, kako bi ono moglo da odreaguje na sve promene koje se dešavaju - poručio je Mićović.

Gorivo
Gorivo / Izvor: Profimedia

Visoku cenu tečnog naftnog gasa (TNG) - koja je premašila 100 dinara, on objašnjava činjenicom da se to gorivo proizvodi uglavnom od prirodnog gasa i da na naše tržište dolazi sa "vrućeg terena" Rusije, Ukrajine, Poljske i Kirgistana.

Mićović je ocenio da je veoma važno to što će naftovod JANAF ostati otvoren za Srbiju, jer najveći deo derivata koji se troše u Srbiji dolazi iz Rafinerije Pančevo, koja se snabdeva sirovom naftom iz jadranskog naftovoda.

- Negde oko 70 odsto dizela i oko 85 procenata benzina koje se potroši na tržištu Srbije potice iz prerade nafte u Rafineriji nafte Pancevo. Samim tim, svaki poremećaj u dopremanju sirove nafte bi bio nenadoknadiv nedostatak, jer nemoguće je logistički brzo obezbediti tako velike količine derivata nafte u okruženju - rekao je Mićović.

On se osvrnuo na Uredbu o formiranju opertivnih rezervi derivata, za koju je rekao da će u budućnosti izazvati povećanje cena goriva.

- Od 1. jula će sve kompanije koje su proizvođači i uvoznici imati obavezu da u svakom trenutku o svom trošku na zalihama imaju količine na nivou četiri dana svoje prosečne prodaje u poslednje tri godine. Taj broj dana će se povećavati iz godine u godinu i doći ćemo u jednom trenutku do 10 dana, što je prilično velika zaliha. Mi smo pokušali da ukažemo da možda nije neophodno u toj meri obezbedjivati zalihe, zato što će kompanije morati od svog novca da kupuje i čuva te derivate, što podiže troškove stavljanja goriva na tržište - ocenio je Mićović.