Promena na čelu: Kina već "prešišala" SAD
Vrednost kineske maloprodaje u ovoj godini će biti oko 5.600 milijardi dolara, što je za 100 milijardi dolara više nego u SAD.
Prema istraživanju konsultantske kompanije "eMarketer", rast bogatstva kineske populacije i ubrzani razvoj trgovine preko interneta pokrenuli su maloprodajnu eksploziju u toj zemlji.
Stigle MILIJARDE iz inostranstva: Kad rođaci šalju novac RADUJE SE I DRŽAVA
"Poslednjih godina kineskim potrošačima povećani su prihodi i milioni Kineza postali su nova srednja klasa. Rezultat toga je nagli porast kupovne moći i prosečne potrošnje po osobi", kaže Monica Peart iz "eMarketera", navodi poslovni.hr.
Procene konsultantske kuće naglašavaju da svetskim brendovima kinesko tržište postaje sve važnije, čak i u slučaju da rast svetske ekonomije uspori. Kina je već sada najveće svetsko tržište automobila i pametnih telefona.
Razlika između kineskog i američkog maloprodajnog tržišta povećavaće se i u narednih godina, a pritom će kineska ekonomija brže rasti do 2022. godine, navodi se u procenama "eMarketera".
Najveće kineske kompanije za trgovinu putem interneta odigrale su ključnu ulogu u eksplozivnom rastu. Očekuje se da će u ovoj godini kupovina kineskih potrošača preko interneta iznositi 35 odsto ili oko 2.000 milijarde dolara, dok će američki potrošači tim putem ostvariti tek 11 odsto ukupne kupovine, objavio je "eMarketer".