scattered clouds
18°C
20.05.2024.
Beograd
eur
117.105
usd
107.8514
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan
Podešavanja Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan

Promena na čelu: Kina već "prešišala" SAD

24.01.2019. 12:55
Piše:
Srbija Danas/Poslovni dnevnik
Sukob SAD i Kine
Sukob SAD i Kine / Izvor: Profimedia/ilustracija

Vrednost kineske maloprodaje u ovoj godini će biti oko 5.600 milijardi dolara, što je za 100 milijardi dolara više nego u SAD.

Prema istraživanju konsultantske kompanije "eMarketer", rast bogatstva kineske populacije i ubrzani razvoj trgovine preko interneta pokrenuli su maloprodajnu eksploziju u toj zemlji.

Stigle MILIJARDE iz inostranstva: Kad rođaci šalju novac RADUJE SE I DRŽAVA

"Poslednjih godina kineskim potrošačima povećani su prihodi i milioni Kineza postali su nova srednja klasa. Rezultat toga je nagli porast kupovne moći i prosečne potrošnje po osobi", kaže Monica Peart iz "eMarketera", navodi poslovni.hr. 

Procene konsultantske kuće naglašavaju da svetskim brendovima kinesko tržište postaje sve važnije, čak i u slučaju da rast svetske ekonomije uspori. Kina je već sada najveće svetsko tržište automobila i pametnih telefona. 

Razlika između kineskog i američkog maloprodajnog tržišta povećavaće se i u narednih godina, a pritom će kineska ekonomija brže rasti do 2022. godine, navodi se u procenama "eMarketera". 

Najveće kineske kompanije za trgovinu putem interneta odigrale su ključnu ulogu u eksplozivnom rastu. Očekuje se da će u ovoj godini kupovina kineskih potrošača preko interneta iznositi 35 odsto ili oko 2.000 milijarde dolara, dok će američki potrošači tim putem ostvariti tek 11 odsto ukupne kupovine, objavio je "eMarketer".