clear sky
17°C
30.04.2024.
Beograd
eur
117.1205
usd
109.1422
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan
Podešavanja Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan

KINESKO "GVOZDENO ČUDOVIŠTE" Upoznajte mašinu tešku 640 tona koja napravi najveće mostove za samo nekoliko dana (VIDEO)

16.11.2021. 10:39
Piše:
Srbija Danas/interestingengineering.com
gvozdeno čudovište
gvozdeno čudovište / Izvor: Foto: YoutubePrintscreen/PhyXs Vision

Stvoreno za najveće građevinske poduhvate

Pokrenuvši inicijativu Pojas i put 2013. godine, Kina je zaista postala naslednica nekadašnjeg Puta svile. Projekat obuhvata kopnene i morske rute koje povezuju oko 70 zemalja, što je, otprilike dve trećine sveta.

SRBIJA - INDUSTRIJSKA SILA: U sve više gradova "niču" nove fabrike - Vučić ih otvorio više od 180

SRBIJA - INDUSTRIJSKA SILA: U sve više gradova "niču" nove fabrike - Vučić ih otvorio više od 180

2.000 EVRA PLATA, A NIKO U SRBIJI NE ŽELI OVAJ POSAO: Oglas poslodavca iz Beograda OBIŠAO REGION

2.000 EVRA PLATA, A NIKO U SRBIJI NE ŽELI OVAJ POSAO: Oglas poslodavca iz Beograda OBIŠAO REGION

KAKO DA ZARADITE U PENZIJI? Ovo su poslovi koji vam omogućavaju dodatni novac

KAKO DA ZARADITE U PENZIJI? Ovo su poslovi koji vam omogućavaju dodatni novac

Inspirisana Putem svile, Narodna Republika Kina je započela inicijativu Pojas i put za povezivanje Azije, Afrike i Evrope.

Kopnene rute povezuju istočnu Aziju, južnu Aziju, centralnu Aziju, Rusiju i Evropu, dok pomorski put povezuje obalu Kine sa Evropom.

Kako se povećavala potreba za širenjem mreže kopnenih i morskih puteva, porasla je i potražnja za naprednijim mašinama kako bi se ubrzao tempo izgradnje ovog projekta velikih razmera. Stoga je "Gvozdeno čudovište", zajedno sa drugim mašinama, napravljeno da ispuni cilj povezivanja tri kontinenta.

gvozdeno čudovište
gvozdeno čudovište / Izvor: Foto: YoutubePrintscreen/PhyXs Vision

"SLJ900/32" - poznatiji kao "Gvozdeno čudovište", predstavlja iskorak u pogledu građevinskih mašina kada je reč o konstrukciji mostova. Ovo "čudovište" podiže, nosi i postavlja montažne i druge delove brzinom od 5 km/h.

Dizajniran od strane "Shijiazhuang Railway Institute" i proizveden od strane kompanije "Beijing Wow Joint Machinery", "Gvozdeno čudovište" sa lakoćom pravi dugačke mostove i to veoma brzo.

Koliko je ova građevinska mašinerija moćna pokazuje najduži čelično-lučni most na svetu - železnički most na reci Jibin Đinša. 

Pre izgradnje mosta na ovoj reci stanovništvu je bilo potrebno 12  sati da iz provincije Sečuan otputuju u provinciju Guižu. Sada je to putovanje moguće obaviti za samo tru sata.

Drugi primer neverovatnog podviga Kineza u građevinarstvu jeste most koji povezuje Unutrašnju Mongoliju i ostatak zemlje. Ovaj projekat deo je kineske vizije brze pruge duge 30.000 km.

SLJ900/32

Mašina za opasivanje mostova kreće se preko svoja 64 potpuno rotirajuća točka podeljena u 4 bloka. Proces izgradnje počinje tako što nosi grede sve od same ivice mosta do mesta ugradnje, gde će se povezati sa unapred određenim stubom. Zatim se pomoću pneumatske konstrukcije mašina vezuje za prvi stub da bi se produžila do drugog, pričvrstila se za njega i postavila gredu. Nakon toga, SLJ900/32 nastavlja isti proces sa novim segmentom.

Gvozdeno čudovište iziskuje mnogo manju upotrebu ljudske ruke prilikom izgradnje, nego što je slučaj kada se u izgradnji koristi kran. Ipak, potrebna je posada, a njen zadatak je da samo započne proces izgradnje. Čišćenje i održavanje ova mašina sama odrađuje.

Mašina se pokazala efikasnom, posebno kod velikih građevinskih projekata, baš kao što je Pojas i put, najpre zbog manje upotrebe  ljudskih resursa, eliminisanja troškova skupih skela i povećanog tempa izvođenja projekta. Štaviše, njegova težina od 640 tona  zahteva da mostovi izdrže više od maksimalnog opterećenja, što implicira da se mostovi napravljeni ovom mašinom odlikuju većom bezbednošću.

Jedna od mana ove građevinske mašine je životni vek - mogu da postave (izgrade) oko 700 do 1.000 mostova, odnosno mogu trajati približno četiri godine.