ŠTA AKO VAM OTKUCAJU ROBU NA KASI, A KARTICA "NEĆE DA PROĐE"? Evo koja je procedura i šta kupci mogu da zahtevaju

02.03.2024. 18:10
Piše:
Srbija Danas/BizPortal
kasa / Izvor: Foto: Shutterstock
"To je borba sa vetrenjačama"

Iako se veliki marketi vode idejom da povećaju broj plaćanja platnim karticama, što se može primetiti i po sve većem broju kasa na kojima je moguć samo takav vid izmirenja računa, neretko se dešava da usled tehničkih problema to nije izvodljivo.

OVO NIJE NORMALNO! MED ZA 18.000 DINARA: Jelena nije mogla da veruje kada je videla cene u ovoj prodavnici, "NEĆETE VEROVATI ŠTA SAM NAŠLA!" (VIDEO)

OVO NIJE NORMALNO! MED ZA 18.000 DINARA: Jelena nije mogla da veruje kada je videla cene u ovoj prodavnici, "NEĆETE VEROVATI ŠTA SAM NAŠLA!" (VIDEO)

NEPREDVIDIVE KLIMATSKE PROMENE PRETE SRPSKOM VOĆARSTVU: Borba za očuvanje useva

NEPREDVIDIVE KLIMATSKE PROMENE PRETE SRPSKOM VOĆARSTVU: Borba za očuvanje useva

SPEKTAKULARNI POVRATAK: Nagradna igra "Uzmi račun i pobedi" vraća se i ove godine, najavljene i NOVINE

SPEKTAKULARNI POVRATAK: Nagradna igra "Uzmi račun i pobedi" vraća se i ove godine, najavljene i NOVINE

Sigurno ste makar jednom prisustvovali sceni u nekom od velikih marketa, gde kupac nakon polučasovne kupovine čeka red na kasi i kada su svi njegovi proizvodi otkucani, kartica "ne prolazi" – aparat se pokvario, loša je internet veza ili je ceo sistem trenutno u zastoju.

Goran Papović, predsednik Nacionalne organizacije potrošača, ističe da su te situacije "veoma neprijatne, kao i da stvaraju nelagodu i zbog drugih kupaca". Iako postoji zakonski način na koji oštećeni kupac može da se žali, procedura je predugačka i često bez rezultata, piše portal Biznis.

- U takvim situacijama možemo samo da se pozivamo na Zakon o zaštiti korisnika finansijskih usluga. Za vreme guvernera Šoškića taj deo zaštite potrošača je prebačen u zaštitu korisnika finansijskih usluga, pa je nadležnost prebačena na Narodnu banku Srbije koja potrošačke sporove prosleđuje Ministarstvu trgovine da utvrdi u čemu je problem. To je borba sa vetrenjačama. Pored neprijatnosti koju ste doživeli, vi ste izgubili i vreme, možda ste propustili važan sastanak – kaže Papović.

Na pitanje šta se u takvim situacijama radi sa kvarljivim proizvodima koji su ostali na kasi i ko vrši njihovu kontrolu, sagovornik kaže da "tu nema odgovora“.

- Mi možemo da izražavamo sumnju da se takva roba ne proverava, a oni tvrde da se proverava i ko će to sada dokazivati“, navodi Papović  i dodaje da rešenje ovakih problema vidi u "ozbiljnom inspekcijskom nadzoru".

Na licu mesta, kako navode, "postavlja se obaveštenje na kase sa informacijom da trenutno nije moguće platiti račun karticom, a pušta se i identično audio obaveštenje".

Roba koja je, usled nemogućnosti da bude plaćena, ostala na kasi vraća se na mesto, izuzev kada je u pitanju neka specifična vrsta artikla.

- Budući da ovakav slučaj nije čest, nezavisno od dužine trajanja - koja varira u zavisnosti od različitih okolnosti -  naše kolege u prodavnicama vraćaju proizvode na njihova mesta, ukoliko nije u pitanju specifična vrsta artikla koja je kvarljiva. Tada se prate mere koje se tiču očuvanja bezbednosti proizvoda. Na primer, artikli koji su u režimu hlađenja otpisuju se kada je temperatura van granične propisane deklaracijom – navode iz ove kompanije.

Izvor: Srbija Danas/BizPortal/Stanko Stamenković/M.A.

Piše:
Srbija Danas/BizPortal
02.03.2024. 18:10
Pogledajte više