VELIKA ULAGANJA: Beograd odvaja OSAM MILIJARDI EVRA za infrastrukturu
Srbija mora da pokrene nove investicije ako želi da ima stalni ekonomski rast, jer bi u suprotnom imala velike probleme, ocenila je potpredsednica Vlade i ministarka saobraćaja, infrastrukture i građevinarstva Zorana Mihajlović. Vlada Srbije, kako u tekstu navodi agencija, se nada da će infrastrukturna ulaganja dati podsticaj ekonomiji zemlje, dodajući da MMF i NBS očekuju privredni rast od 3,5 odsto u ovoj godini, odnosno četiri odsto između 2020. i 2022.
Da bi se taj cilj postigao Srbija planira da investira do osam milijardi evra srednjeročno u infrastrukturu, većinom kroz ulaganja koje bi finansirale Kina, ali i Rusija, Turska i Azerbejdžan, kao deo šireg investicionog plana vrednog deset milijardi evra, koji je nedavno predstavio predsednik Srbije Aleksandar Vučić, piše Rojters.
Stiže nova investicija: Za izgradnju hladnjače za voće izdvojeno 120 miliona dinara
Organska plantaža jabuka u Srbiji: Nektar uložio više od 200 hiljada evra za zemljište u Vladičinom Hanu
- Srbija planira da pozajmi milijarde evra od Kine i drugih zemalja u narednim godinama kako bi investirala u regionalne infrastrukturne projekte - kazala je Mihajlović. Ona je navela da su do sada zemlje na Balkanu privukle projekte u ukupnoj vrednosti od 14,5 milijardi evra, uključujući projekte iz Kine i Rusije.Prema njenim rečima, kineske investicije koje su u procesu realizacije vrede skoro pet milijardi evra.
Takođe, dodala je da vlasti u Beogradu razmatraju sporazum u vrednosti od 400 miliona evra sa Rusijom za rekonstrukciju železničke infrastrukture do Luke Bar u susednoj Crnoj Gori, dodavši da su u planu i investicije od 150 miliona evra iz Rusije za novi kontrolni centar železnice. Turske kompanije će, kaže, graditi putnu konekciju sa BiH, a glavnu trasu u Zapadnoj Srbiji će raditi azerbejdžanska kompanija Az Virt u skladu sa sporazumom vrednim 370 miliona evra. Dodaje da Beograd ima nameru da rekonstruiše i glavnu železničku trasu ka Severnoj Makedoniji.
Kako navodi, projektna dokumentacija je izrađena od strane kineske kompanije China Road and Bridge Corporation, a procenjeno je da će ceo projekat koštati oko 600 miliona evra. U poslednjoj deceniji, kineske kompanije su, kako podseća Rojters, investirale u Srbiji u rudnike bakra, u industriju čelika kao i u proizvodnju energije, i dodaje da su u 2017. godini, Srbija i Mađarska takođe započele izgradnju železničke linije Beograd-Budimpešta koja je isto finansirana od strane Kine.
Građani mogu da odahnu: USVOJEN E-PAPIR, dolaze dani jednostavnijih administrativnih postupaka
VUČIĆ NAJAVIO KUPOVINU ELEKTROPRIVREDE U OKRUŽENJU: Ne prodajemo EPS, biće najveća kompanija na Balkanu
VELIKI PROJEKAT ZA NAŠU ZEMLJU: Prva deonica brze pruge Beograd - Stara Pazova gotova znatno pre roka
Mihajlović je istakla da ne treba da se strahuje od dugovanja u koje je zapala, kaže, Crna Gora zbog kineskih pozajmica za izgradnju autoputa u toj zemlji, jer, kako navodi, "mi ne počinjemo ništa bez da ponudimo garancije o tome". Vlada Srbije, dodaje agencija, očekuje da će ulaganja u infrastrukturu dodatno osnažiti nacionalno ekonomiju.
Kina posmatra Srbiju i druge zemlje na Balkanu kao deo njihovog amibicioznog projekta "Jedan pojas-Jedan put" i kao otvoreno tržiste za povezivanje kineskih kompanija. U poslednjoj deceniji, dodaju, Peking je investirao milijarde dolara u osiromašeni balkanski region, uglavnom kroz kineske banke i kompanije koje se bave izgradnjom železnica, puteva i energetskih postrojenja.