clear sky
18°C
28.04.2024.
Beograd
eur
117.1527
usd
109.2537
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan
Podešavanja Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan

1,300 kilometara kroz Angolu

17.08.2014. 20:56
Pruga Beograd-Bar
Pruga Beograd-Bar / Izvor: Profimedia

Projekat obnove i izgradnje angolske železnice pod vodstvom najveće kineske firme za izgradnju železnica i autoputeva "China Railway Construction" doveden je kraju i tako označio početak ponovne upotrebe 1344 kilometra duge, najveće angolske i druge najveće afričke železnice Benguela. 

"Bići će to najduža i najbrža ruta od sveukupno tri glavne železnice jugozapadne afričke zemlje Angole", izjavio je Liu Feng, voditelj projekta.

Ona povezuje atlantski lučki grad Lobito sa istočnom granicom Angole, gradom Luauom, te se nadovezuje na železničku mrežu Demokratske republike Kongo. Železnica se sastoji od sveukupno šezdeset i sedam stanica, a vozovima će omogućiti postizanje brzine od devedeset kilometara na sat, sveukupna izgradnja koštala je vrtoglavih 1,83 milijarde američkih dolara.

Voz, Čortanovci, Budimpešta, pruga
Voz, Čortanovci, Budimpešta, pruga / Izvor: Profimedia

Rekonstrukcija železnice napravljena je prema kineskim standardima, može podnieti kapacitet od dvadeset miliona tona tereta godišnje, a u mogućnosti je prevesti i četiri miliona putnika godišnje. Na projektu je bilo zaposleno hiljade lokalnih stanovnika, a od njih je deset hiljada kroz rad steklo status tehničara, piše Advance.

Izgradnja originalne železnice započela je krajem devetnaestog veka prema portugalskim standardima koji su ograničili brzinu vožnje na svega trideset kilometara na sat, dovršena je 1929. godine, ali isto tako i uništena za vreme trajanja građanskog rata u periodu između 1975 – 2002. godine. Razvoj kineskih brzih vozova, prihvatljiv iznos cene izgradnje razlog je zbog kojeg je "China Railway Construction" osvojio takmičenje za izgradnju projekta.