clear sky
15°C
15.05.2024.
Beograd
eur
117.1155
usd
108.571
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan
Podešavanja Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan

Autobus na baterije otišao bez probe

26.06.2014. 08:20
GSP
GSP / Izvor: Srbija Danas

BEOGRAD - Kineski autobus na struju prošao je kroz garažu GSP "Beograd" i odjezdio za Slovačku pre nego što su putnici u Srbiji dobili priliku da ga "isprobaju".

Iako je bilo planirano da probna vožnja bude na liniji 26, vozilo kompanije BID, koje je u glavni grad stiglo u martu, nije izašlo na ulice i osetilo beograski asfalt.

Prema rečima Željka Milkovića, direktora GSP, u pitanju je bilo samo probno vozilo, koje je kao i mnoga druga ranije, trebalo da bude testirano. GSP nije potpisao nikakav ugovor niti se obavezao da ga kupi.

"Autobus nije čak ni testiran u realnim uslovima, kako je bilo u planu. Dakle nije izašao na liniju da prevozi putnike. Ali, interno smo ga testirali pet dana. Na novim autobusima se proverava njihova efikasnost, međutim, ovaj nije izlazio na teren jer proizvođač nije pribavio odgovarajuću dokumentaciju", rekao je Milković.

Umesto atesta i probe, koji bi pokazali kolike su prednosti ovog autobusa u odnosu na ostale u voznom parku GSP, što bi možda uticalo mna donošenje odluke da beograd kupi ova ekološka vozila, iz pogona "Centrala" otišao je za Slovačku. Iako nabavku vozila sa pogonom na gas i postepeni prelazak na hibridna vozila na električni pogon nameće evropska regulativa, prvi čovek GSP kaže da je ovo skupa priča za Srbiju, pišu "Večernje novosti".

Ipak, hibridna vozila imaju i svojih prednosti - kreću se pomoću baterije koja se puni pet sati. Sa jednim punjenjem vozilo prelazi 300 kilometara, a na taj način smanjuje se potrošnja goriva i emisija štetnih gasova.